loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرجع شناسی عمومی: فارسی - عربی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «مرجع شناسی عمومی» به ارزش 3 واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

هدف از تألیف کتاب حاضر، آشنا کردن دانشجویان با انواع منابع مرجع عمومی فارسی و عربی چاپی و الکترونیکی، و ایجاد مهارت در بازیابی پرسشهای مرجع از منابع مرجع است. برای دستیابی به اهداف فوق، منابع مرجع مهم  از قبیل فرهنگهای لغات، دایرةالمعارفها، کتابشناسیها، منابع مرجع پاسخگوی سریع، شرح حالها و منابع جغرافیایی معرفی شده و در پایان هر فصل نیز پرسشهای نظری و عملی آمده است. پرسشهای نظری در پایان هر فصل دانشجویان را ملزم به پاسخگویی با توجه به متون ارائه شده می کند و پرسشهای عملی نیز تمرینی است تا دانشجویان با تلاش فکری و کندوکاو در مرجعی خاص محل دقیق قرار گرفتن پاسخ را شناسایی کنند. به هر حال حاصل این تلاش تمرینی برای ایجاد مهارتهای جستجو در بازیابی پرسشهاست. تألیف این کتاب تا حدودی کمبود منابع مربوط به این بحث را جبران می کند و به عنوان متن درس «مرجع شناسی عمومی» در گروههای آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی مورد استفاده اساتید محترم و دانشجویان قرار خواهد گرفت.

مقدمه
فصل اول: اصطلاح شناسی مرجع
فصل دوم: فرهنگهای لغات، واژه نامه ها و قاموسها
فصل سوم: فرهنگهای اختصاصی زبان فارسی
فصل چهارم: فرهنگهای عمومی و اختصاصی زبان عربی
فصل پنجم: دایرة المعارفها و دانشنامه ها
فصل ششم: دایرة المعارفهای عمومی فارسی
فصل هفتم: دایرة المعارفهای عمومی زبان عربی
فصل هشتم: کتاب شناسیها
فصل نهم: زندگینامه ها، شرح حالها و سرگذشت نامه ها
فصل دهم: منابع مرجع فوری، پاسخگوی سریع و منابع مرجع آماده
فصل یازدهم: منابع جغرافیایی
منابع و مآخذ
نمایه اشخاص
نمایه عنوان
کتاب شناسی منابع معرفی شده درون متن
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما