loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مسائل اخلاقی: متن آموزشی فلسفه اخلاق

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54758 10003022
105,000 94,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر با عنوان مسائل اخلاقی که قبلاً یک بار توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده کتابی درسی است که اولین فعالیت مشترک سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است که می تواند برای دانشجویان و پژوهشگران فلسفه اخلاق و زمینه های وابسته به آن مفید واقع شود.

مسائل اخلاقی، که متنی درسی درباره فلسفه اخلاق و اخلاق عملی است، افزون بر این که همه اصول روان شناختی تدوین کتاب درسی را به کار گرفته، دارای چهار ویژگی است که در میان کتاب های تألیفی یا ترجمه شده، جمع آنها صورت نپذیرفته است: اشتمال بر اهمّ مباحث کنونی این زمینه؛ اتّکا بر عین سخنان برخی از بزرگ ترین فیلسوفان اخلاق؛ همه جانبه نگری و پرهیز مؤکد از ارائه فقط یک دیدگاه اخلاقی؛ رعایت انصاف در مواردی که داوری صورت گرفته است و سرانجام، طرح پرسش ها و تمرین هایی که به راستی تأمل برانگیز و ژرف کاوانه اند و خواننده را از ابتلای ناآگاهانه به شیفتگی، جزم و جمود و تعصب به آرای یک متفکر می رهانند. این کتابی است که نه سادگی را فدای عمق کرده و نه عمق را به جاطر سادگی فرو گذاشته است.

مقدمه مترجم
فصل 1
1- چیستی فلسفه اخلاق
2- اصول فعل اخلاقی: اخلاق هنجاری
مورد پژوهی: سقراط در زندان
بحث: عصیان مدنی
فصل 2
خودگرایی
بحث: حق حیات
حق حیات و سقط جنین
حق حیات و بِهْ کشی
حق حیات و حقوق حیوانات
فصل 3
سودگرایی: نظریه جرمی بنتام
سودگرایی: نظریه جان استوارت میل
چند انتقاد بر سودگرایی
بحث: مجازات
فصل 4
نظریه اخلاق ایمانوئل کانت
چند نقد و اصلاح درباره نظریه کانت
بحث: اخلاق جنگ
فصل 5
موجبیت علی و اختیار
بحث: رفتارگرایی
پیوست
فرااخلاق
واژه نامه
نمایه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما