loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مشارکت های اجتماعی و سازمان های حمایتی (با تأکید بر ایران)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علوم اجتماعی (برنامه ریزی رفاه اجتماعی) در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «مشارکت و سازمانهای مشارکتی» به ارزش 3 واحد تدوین شده است. همچنین منبع کمکی برای درسهای «اصول و نظریه های مشارکت» و «برنامه ریزی اجتماعی» است.

بخش مهمی از فعالیت های بشر در حیات اجتماعی بر مشارکت ها و فعالیت های داوطلبانه سامان یافته است. مؤلف در این کتاب به چهارچوب مفهومی ابعاد، رویکردها، محدودیت ها و موانع مشارکت می پردازد. سپس برخی از تجربه های جهانی در این زمینه را مرور می کند و به بررسی سازمان های غیردولتی فعال در حوزه اجتماعی و حمایتی در ایران می پردازد. در ادامه، رابطه سازمان های غیردولتی و جامعه مدنی را به لحاظ مفهومی تشریح کرده و ویژگی های جامعه مدنی و ماهیت تشکل ها و سازمان های غیردولتی در ایران را مورد بحث قرار می دهد.

وی سپس در کتاب حاضر، ظهور و تحول سازمان های موازی دولتی به خصوص مهم ترین و بانفوذ ترین آن ها را که پس از انقلاب در قالب نهادها و بنیادهای مردمی شکل گرفته و دارای کارکردهای حمایتی بوده، در چهارچوب تاریخی مطالعه نموده و تصویری اجمالی از روند شکل گیری ونوع فعالیت ها و عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه می دهد.

مقدمه
فصل اول: ادبیات مشارکت و کنشهای نوع دوستانه
فصل دوم: سازمانهای غیردولتی و عام المنفعه
فصل سوم: جامعه مدنی و سازمانهای غیردولتی
فصل چهارم: بنیادهای حمایتی بعد از انقلاب
فصل پنجم: کمیته امداد امام خمینی (ره)
فصل ششم: جمع بندی و نتیجه گیری
منابع و مآخذ
واژه نامه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما