loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مطالعات جهانی شدن: دو فضایی شدن ها و دو جهانی شدن ها

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «جهانی شدن ارتباطات» به ارزش 2 واحد، در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «جهانی شدن و فرهنگ» به ارزش2 واحد، در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «مطالعات فضای مجازی» به ارزش 3 واحد و در مقطع دکتری به عنوان منبع اصلی درس «فرهنگ مجازی» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

پارادایم دوجهانی شدن ها، نگاهی است که در درجه اول بر تمایز بین جهان مدرنیته و جهان جهانی شده تأکید می کند و در درجه بعدی به تبیین و متمایز نمودن دو جهان موازی و در عین حال مرتبط و در هم آمیخته در یکدیگر می پردازد و جهانی شدن های متکثری را در درون این دو جهان مورد توجه قرار می دهد. با این رویکرد؛ مهم ترین تغییر جهان معاصر که بنیان تغییرات آینده جهان را رقم می زند، رقابتی شدن جهان واقعی و جهان مجازی است. ظهور جهان جدید یعنی "جهان مجازی"، بسیاری از نگرش ها، روندها و ظرفیت های آینده جهان را تحت تأثیر خود قرار داده و خواهد داد. این جهان به موازات و گاه مسلط بر جهان واقعی ترسیم و عینیت پیدا می کند. این دو جهان از یک رابطه "انعکاس هندسی" برخوردارند و داد و ستدهای بی شماری بین این دو جهان جریان دارد. جهان علم نیز در شاخه های مختلف تحت تأثیر دوجهانی شدن ها و دوفضایی شدن ها خواهند بود و دوره های جدیدی از علم و دانش شکل خواهد گرفت.
کتاب حاضر از یک مقدمه، 9 فصل و نتیجه گیری تشکیل شده است.

مقدمه: پارادایم دوفضایی شدن جهان و دوجهانی شدن ها
فصل اول: جهانی شدن ها: مفاهیم و نظریه ها
فصل دوم: دوفضایی شدن فرهنگ ها
فصل سوم: دوفضایی شدن محیط دینی و دین مجازی
فصل چهارم: دوجهانی شدن ها و ارزش های اخلاقی خانواده
فصل پنجم: دوفضایی شدن هویت ها
فصل ششم: محلی ـ جهانی شدن، هویت و معماری: تحلیل موردی مهستان
فصل هفتم: دوفضایی شدن جهان و جامعه جهانی اضطراب
فصل هشتم: دوفضایی شدن شهر؛ شهر واقعی و شهر مجازی
فصل نهم: دوفضایی شدن ها و آینده جهان
نتیجه گیری: جهانی شدن های شر و خیر و توجه به ظرفیت های کارآمد جهانی شدن
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما