loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقدمه ای بر تحقیقات اجتماعی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته های علوم رفتاری در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «روش تحقیق» به ارزش 2 واحد درسی ترجمه شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

مؤلف کتاب، یکی از جامعه شناسان برجسته امریکا، در مقدمه نوشته است: «در نوشتن این کتاب کوچک، هدفم این است که کوشش کنم برای دانشجویان مقدماتی و افراد غیرحرفه ای، ماهیت پاره ای از مسائلی را روشن کنم که برای تحقیقات علوم اجتماعی اهمیت اساسی دارد». مطالب کتاب بیشتر برای دانشجویانی مفید به نظر می رسد که نسبت به کار تحقیق و مشکلات آن کاملاً بیگانه نیستند و ذوق آن را دارند که دانش خود را در زمینه مسائل روش شناسی توسعه دهند .گر چه نویسنده در هدایت مطالب، چنان چیره دستانه به هر بحث سامان داده است که علاوه بر دانشجویان، کتاب برای افرادی که به سرمایه گذاری در امر تحقیق تمایل دارند نیز، بی فایده نیست . لحن نویسنده در تمام فصل های کتاب، لحنی اعتراض آمیز است؛ این اعتراض هم شامل عالمان اجتماعی می شود و هم سازمان هایی را در بر می گیرد که هزینه های تحقیقاتی را تأمین می کنند. این شیوه بیان به کلی متن حاضر را از سایر کتب درسی مشابه متمایز کرده است، به طوری که خواننده در این کتاب با مسائلی آشنا می شود که در سایر متون درسی کمتر دیده شده و این یکی از مزایای این کتاب است.

مقدمه مترجم
پیشگفتار
فصل اول: گسیختگی در ارتباطات
فصل دوم: پاره ای از اصول طرح آزمایشی
فصل سوم: تحقیقات جویشی (اکتشافی) و توصیفی
فصل چهارم: تبیین و تئوری
فصل پنجم: اندازه گیری
فصل ششم: پاره ای از پیامدها
واژه نامه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما