loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیین بندگی در آیینه اندیشه و احساس

ناشر نشر سفینه

نویسنده سید محمدباقر صدر

مترجم مهدی طیب

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 202

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

توحید که ایمان به یگانگی معبود راستین و نفی معبود های دروغین است، برای تثبیت و رسوخ در جان انسان، به تعبیری عملی نیاز دارد. عبادت تعبیر عملی نگرش واحساس موحدانه است و با انجام آن، این نگرش و احساس در اعماق جان آدمی رسوخ یافته و تثبیت می گردد.
از آنجا که تنها الله جل جلاله کمال مطلق و نا محدود است؛ عبودیت هرچه جز خدا محدود کننده دامنه تکامل و سد کننده راه تعالی انسان است. تنها به عبادت خدا پرداختن، انسان را از عبودیت غیر خدا رهایی بخشیده و مسیر تکامل انسان، هر حد و سدی را از پیش پای او برداشته، وی را به سیری پر شتاب در راه بی انتهای تعالی و کمال موفق می سازد.

نگارنده در کتاب حاضر که ترجمه کتاب «نظام العبادات فی الاسلام» تالیف شهید «آیت الله سید محمدباقر صدر» است، با نظری کلی بر عبادات مطرح در آیین اسلام - نماز، روزه، پرداخت زکات و حج - به تشریح و تبین هریک از آنها پرداخته است. در پایان کتاب نمایه آیات قرآن کریم، احادیث و روایات ضمیمه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما