loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منطق تطبیقی

فلسفه و کلام

4 (2)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته فلسفه و گرایش های منطق و فلسفه اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به عنوان کتاب مبنایی تدوین شده است.

منطق سینوی و منطق جدید یک روح هستند در دو بدن: بدن یک کودک خردسال و بدن یک جوان نورسیده و تنومند. برخلاف دیدگاه برخی از معاصران که هرگونه سنجش و مقایسه ای میان این دو منطق را ممکن نمی دانند، نویسنده کتاب بر این باور است که منطق جدید صورت بسط یافته منطق سینوی است که به نوبه خود تکامل یافته منطق ارسطویی به شمار می رود.

در این کتاب، تلاش شده است تا مفاهیم پایه ای و قواعد بنیادی در منطق سینوی به کمک شاخه های منطق جدید بازتفسیر و ارزیابی شوند.
این کتاب نشان می دهد که درک دقت های نهفته در آثار منطق دانان سینوی بدون یاری گرفتن از شاخه های منطق جدید تا چه اندازه دشوار است و یافتن ابهام های فراوان و خطاهای گاه و بی گاه در این آثار و اصلاح آنها به کمک دانش روز چه آسان و شدنی است.
آشکار است که با درک درست از گذشته می توان به طرح پرسش هایی نو برای اکنون پرداخت و در ساختن آینده سهیم بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما