loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهارت های آموزشی و پرورشی؛ روش ها و فنون تدریس - جلد اول

ویراست 3 با تجدید نظر اساسی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54846 10003022
244,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که دربرگیرنده مفاهیم روش تدریس است، برای دانشجویان رشته های علوم تربیتی و رشته های دبیری در مقطع کارشناسی تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، مسئولان آموزش و پرورش و کسانی که به نحوی با تدریس و آموزش سروکار دارند نیز از آن بهره مند شوند.

در فرایند فعالیتهای آموزشی، معلمان و مدیران مدارس عناصر اصلی و کلیدی تحول نیروی انسانی محسوب می شوند. بنابراین باید از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشند. معلمانی کارآمد و اثر بخش اند که با نظریه ها، مبانی، اصول و روشهای تعلیم و تربیت آشنا باشند، و با بینشی هنرمندانه و اقتضایی محیطی را فراهم سازند که به جای انتقال اطلاعات و تحمیل اندیشه، احساس امنیت، شایستگی، خودکنترلی، و خودتحولی را در دانش آموزان تقویت کنند تا آنها بتوانند شخصاً معمار تعلیم و تربیت خود باشند.

طراحان و مجریان برنامه های درسی نیز باید باور کنند که در عصر انفجار اطلاعات معلمان تنها منبع و انتقال دهنده دانش و معرفت علمی نیستند. عوامل زیادی در انتقال دانش و شکل گیری اندیشه نسل جوان مؤثرند. بنابراین آنها باید طراح، مدیر و جهت دهنده فعالیتهای آموزشی باشند. نقش آنها باید سازمان دهی، راهنمایی و تسهیل گری فعالیتهای آموزش باشد نه صرفاً انتقال اطلاعات و دانش علمی. براساس چنین باوری بود که سالها پیش تصمیم به نگارش و تألیف کتاب مهارتهای آموزشی و پرورشی گرفته شد.

این کتاب در سال 1382 پس از یک دهه انتشار به دو جلد تحت عنوان: مهارتهای آموزشی و پرورشی (جلد اول)، مهارتهای آموزشی (جلد دوم) که از نظر محتوا وجوه مشترکی نیز داشتند چاپ و ارائه بازار گردید. استقبال خوب همکاران و دانشجویان سبب شد دوباره با نگاهی نو به سازمان دهی و ویرایش آن پرداخته شود. در بازنگری جدید مطالب مشترک و تکراری دو کتاب کاملاً حذف و جلد اول با عنوان مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس) چاپ شده است، و جلد دوم نیز با عنوان مهارتهای آموزشی و پرورشی (نظریه ها و الگوهای تدریس) پس از بازنگری تجدید چاپ خواهد شد.

جلد اول شامل سه بخش و یازده فصل است که این فصول کاملاً بازنگری و بازنویسی شده و مطالبی در حوزه یادگیریهای الکترونیک به آن افزوده شده است.

پیشگفتار
بخش اول: مبانی نظری تدریس ـ­ یادگیری
     فصل اول: مبانی نظری یادگیری
     فصل دوم: مبانی نظری تدریس
     فصل سوم: ارتباط و نقش آن در فرایند آموزش
بخش دوم: مدیریت و طراحی فعالیتهای آموزشی
    فصل چهارم: مدیریت کلاس درس
    فصل پنجم: هدفهای آموزشی و منابع تعیین آنها
    فصل ششم: طراحی آموزشی و مراحل تحلیل و تنظیم آن
    فصل هفتم: روش تنظیم برنامه های درسی ترمی و روزانه
بخش سوم: اجرای فعالیتهای آموزشی (روشها و فنون تدریس)
    فصل هشتم: روشهای تدریس مبتنی بر انتقال مستقیم
    فصل نهم: روشهای تدریس مبتنی بر تعامل
    فصل دهم: روشهای تدریس مسئله محور
    فصل یازدهم: روشهای آموزش انفرادی
منابع
واژه نامه فارسی ـ­ انگلیسی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما