loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ناظم هروی: سخن پرداز معروف سده یازدهم

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

با توجه به نیاز جامعه بشری به تعامل سازنده و همگرایی با یکدیگر در مسیر رشد و شکوفایی ملتها و با عنایت به پیوند دیرینه علمی و فرهنگی همه جانبه دو ملت ایران و افغانستان؛ سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) جمهوری اسلامی ایران و آکادمی علوم جمهوری اسلامی افغانستان برای گسترش و تعالی دانش و فرهنگ دو کشور، همکاریهای گسترده ای را در عرصه های مختلف تحقیق، تألیف، چاپ و نشر کتاب به منظور استفاده استادان و دانشجویان افغانی و ایرانی آغاز نموده اند.
در این راستا کتاب ناظم هروی سخن پرداز معروف سده یازدهم تألیف سرمحقق شاه محمد مصلح، با مدیریت و نظارت آکادمی علوم جمهوری اسلامی افغانستان به رشته تحریر درآمده و با حمایت مادی و معنوی سازمان «سمت» چاپ و تقدیم دوستداران علم و دانش می گردد. با این امید که این پیوند دیرینه هرچه بیشتر استوارتر و گسترده تر شود و جامعه انسانی در حال و آینده از نتایج دلنشین آن بیشتر بهره مند گردد.

با نظر به نقش و سهم مؤثری که ادبیات و بخشهای گوناگون آن در انکشاف و ارتقای رشد فکری جوامع و ملل جهان دارد، معرفی هویت ادبی و شناسایی سیماهای برازنده و درخشان و نگارش تاریخهای ادبیات، مورد توجه نهادهای علمی و پژوهشی جامعه ملی و بین المللی است. در همین راستا، کتاب حاضر تحقیقی است درباره زندگی، تألیفات، تحلیل محتوایی و شکلی و هنری «ناظم هروی»، یکی از برازندگان عرصه شعر و ادب سده یازدهم هجری. قمری افغانستان.

پیشگفتار
فصل اول: زیستنامه و تألیفات ناظم هروی
فصل دوم: اوضاع سیاسی­ -اجتماعی و فرهنگی­ -ادبی عصر ناظم هروی
فصل سوم: تحلیل محتوایی سروده های ناظم
فصل چهارم: تحلیل شکلی سروده های ناظم
فصل پنجم: تحلیل هنری سروده های ناظم
منابع و مآخذ
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما