loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام آوایی زبان فارسی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54879 10003022
186,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته زبان شناسی در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «آواشناسی آزمایشگاهی (آکوستیک)» به ارزش 2 واحد و در مقطع دکتری به عنوان منبع اصلی درس «آواشناسی و واج شناسی» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید است که علاوه بر جامعه دانشگاهی محققان حوزه های پردازش گفتار و گفتاردرمانی نیز از آن بهره مند شوند.

یکی از پیچیده ترین فعالیت های شناختی انسان فرایند درک گفتار است: انسان در مقام شنونده قادر است به راحتی زنجیره پیوسته آواهای گفتار را به صورت زنجیره کلمات زبان درک کند.

در این کتاب، نویسنده سعی دارد نظام آوایی یا واج شناسی زبان فارسی را در ارتباط با فرایند درک گفتار تبیین کند و در این راستا سؤالات متعدد واجی را مطرح کرده و با استفاده از آزمایش های صوتی و درکی به آنها پاسخ داده است. از رهگذر این آزمایش ها، سرنخ های صوتی و درکی تقابل های واج شناختی حاصل آمده اند.

پیشگفتار
فصل اول: طرح یک مسئله شناختی
فصل دوم: ساخت وزنی
فصل سوم: طبقات واجی
فصل چهارم: آواهای رسا
فصل پنجم: همخوانهای انفجاری
فصل ششم: همخوانهای سایشی و انسایشی
فصل هفتم: نتیجه گیری
منابع
واژه نامه فارسی-انگلیسی
واژه نامه انگلیسی- فارسی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما