loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد بدیع

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54910 10003022
14,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «بدیع» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

علم بدیع، مطالعه زیباییهای سخن، بعد از رعایت معانی و بیان در آن است. کتاب «نقد بدیع» به شیوه ای آموزشی، صنایع و آرایه های بدیعی را در چهار فصل «صنایع لفظی»، «صنایع معنوی»، «عوامل زیبایی شعر» و «تجلّی بدیع در شعر نو» مطرح میسازد. در آموزش صنایع بدیعی، پس از تعریف و تشریح، مثالها و شواهد فراوانی آورده شده است. مثالها و شواهد برخلاف کتب سنّتی بدیع تنها از شعر و نثر فارسی برگزیده شده است. از امتیازات این کتاب آن است که مؤلف دانشمند آن، دکتر محمد فشارکی، در باب برخی صنایع بدیعی، به ارزش هنری و شعری و راز زیبایی آنها اشاره کرده است. در دو فصل پایانی مؤلف، کاربست دانش بدیع را در نقد زیباییشناختی شعر و جلوه های بدیع در شعر معاصر را توأم با تحلیل جمال شناختی نشان داده است.

مقدمه
فصل اول: صنایع لفظی
فصل دوم: صنایع معنوی
فصل سوم: عوامل زیبایی شعر
فصل چهارم: تجلی بدیع در شعر نو
منابع و مآخذ
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما