loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد تئاتر

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته هنر (نمایش) در مقطع کاشناسی به عنوان منبع اصلی درس «نقد در نمایش (1)» به ارزش 2 واحد ترجمه شده است.

نقد تئاتر از قرن هجدهم شکل گرفت و از آن زمان موج های زیادی را از سر گذرانده است. کتاب نقد تئاتر قطعاً یکی از اولین کتاب هایی است که به صورت ریشه ای، مسئله نقد و کار منتقد را بررسی می کند.

واردل، که خود یکی از منتقدان سرشناس تئاتر انگلستان است، در این کتاب با هوشمندی و درایت فراوان مسئله نقد و تمام مسائلی را که منتقد با آن رودرروست، بررسی می کند. وی علاوه بر ترسیم نسبتاً دقیق تاریخ نقد تئاتر از قرن هجدهم، مسائل مربوط به نقد روزنامه ای، شرایط کاری منتقد و مسائلی نظیر نقد متن، نقد بازیگری، نقد اجرا و مهم تر از همه اخلاقیات نقد را به بحث می گذارد.

کتاب او به نوعی «نقد منتقد» یا «نقد نقد» هم محسوب می شود. بخش عمده ای از کتاب بر مبنای جزئیات جالب توجهی شکل گرفته است که وی با استفاده از آن به توصیف عمل نقد و کار منتقد می پردازد. امید است این کتاب که برای اولین بار در زبان فارسی مسئله نقد تئاتر را به طور جدی مورد بحث قرار می دهد، به رفع ابهامات، تنگ نظری ها، و عوام زدگیِ نقد تئاتر امروز ایران یاری رساند.

مقدمه ویراستار
بادداشتی در مورد ضمایر
نقد تئاتر
بخش اول: دعاوی
    فصل اول: کاربردها
    فصل دوم: خاستگاهها
    فصل سوم: تحسین و سرزنش
    فصل چهارم: فرم و محتوا
بخش دوم: قلمرو
    فصل پنجم: عناصر
    فصل ششم: نمایشنامه ها
    فصل هفتم: بازیگری
    فصل هشتم: اجرا
    فصل نهم: شرایط
یادداشتها
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما