loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هنرهای کاربردی دوره اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54971 10003022
147,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته باستان شناسی در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «هنرهای کاربردی» به ارزش 2 واحد و همچنین درس «آشنایی با تزیینات وابسته به معماری» در مقطع کارشناسی رشته مرمت بناهای تاریخی تدوین شده است.

آرایه های معماری به اقلیم منطقه، شکل بناها، کاربرد بناهای ساخته شده و همچنین تنوع قومیتی ساکنان آنها وابستگی فراوان دارد؛ به ویژه در کشور ما که در هر دوره تاریخی حضور اقوام جدیدی را تجربه کرده است. در این کتاب سعی شده است در قالب ده فصل، علاوه بر اشاره ای به سیر تاریخی تحولات آرایه های معماری، فنون و روش های مورد استفاده به تفکیک بررسی و مطالعه شود. فنونی که آگاهی از آنها برای دانشجویان و معماران از جهات گوناگون ضروری و سودمند به نظر می رسد.

پیشگفتار
فصل اول: کلیات
فصل دوم: آجرکاری
فصل سوم: گچ بری
فصل چهارم: گل بری، ساروج بری، آهک بری و فرسک
فصل پنجم: نقاشی دیواری
فصل ششم: کاشی کاری
فصل هفتم: آرایه های سنگی
فصل هشتم: شیشه و آیینه در آرایه ها
فصل نهم: چوب در آرایه های معماری
فصل دهم: مقرنس، رسمی بندی، کاربندی و یزدی بندی
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
تصاویر
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما