loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی فلسفی به مسائل کنونی ایران

ناشر سخن

نویسنده رضا داوری اردکانی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 356

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55010 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
110,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب صورت مکتوب و کم و بیش ویرایش شده بحث ها و گفتگوهایی است که در سه چهار سال اخیر برخی دانشگاهیان و نویسندگان و نمایندگان رسانه ها با آقای دکتر رضا داوری اردکانی استاد فلسفه و رئیس فرهنگستان علوم داشته اند که برخی از آنها نیز در مجلات و روزنامه ها و سایت ها منتشر شده است.

مطالب گفتگوها در باب وضع علم و فرهنگ و روشنفکری و اخلاق است. دو گفتگو هم درباره ایران و تعلق به آن است. این کتاب نشانگر نگاه فلسفی نویسنده به زندگی و تاریخ و به مسائل گوناگون مبتلابه ایران امروز است. نویسنده در مقدمه کتاب با تصریح بر همین نکته ادامه می دهد که در شرایط کنونی و در فضای فکر و عمل جهان که هر چیز با ملاک سیاست رسمی سنجیده می شود، قهری است که نظر فلسفی مهجور بماند و مورد اعتنا قرار نگیرد اما فلسفه تذکر است و اهمیت ندارد که به آن اعتنا کنند یا نکنند و معنی آن را دریابند یا درنیابند. اگر فلسفه تذکر است باید گفته شود.

کتاب «نگاه فلسفی به مسائل کنونی ایران» شامل 22 گفتگوست که عناوین گفتگوها عبارتند از: «سابقه تاریخی اندیشه در اسلام»، «فلسفه، زندگی و دوستی»، «دربارۀ علم اخلاق»، «دربارۀ روشنفکری»، «روشنفکری به دورۀ اخیر تجدد تعلق دارد»، «دربارۀ وضع علم در ایران»، «درباره نقشۀ جامع علم در ایران»، «پاسخ به پرسش در باب مشکلات فرهنگی دانشگاه»، «من به همۀ ارباب علم و نظر احترام می گذارم»، «من به اخلاق و بی بنیاد شدن آن می اندیشم»، «من نه به سیاست بلکه به توسعه نیافتگی می اندیشم»، «دیدگاه من و اندیشۀ اسلامی و ایرانی»، «ملاحظاتی دربارۀ طبیعت»، «دربارۀ روزنامۀ اطلاعات»، «روسیه: شعر و فلسفه»، «طنز و فلسفه»، «درباره غربزدگی»، «نسبت فلسفه و سیاست»، «کتاب و کتابخوانی»، «در باب ملت و ملیت»، «دربارۀ ایران» و «دربارۀ آنچه تا کنون گفته و شنیده ام».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما