loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

به همین سادگی

ناشر روایت فتح

نویسنده کبری خدابخش دهقی

ویراستار زهره علی عسگری

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 112

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «به همین سادگی» شامل خاطراتی از ازدواج شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است . این کتاب به منظور نشان دادن سبک زندگی شهدا تدوین و نوشته شده است.

به همین منظور نویسنده به سراغ خاطرات 80 تن از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رفته است، که در نهایت تصمیم بر این شده است که خاطرات 40 تن از شهدا جمع آوری و تنظیم شود.

خاطرات شهیدان چمران، برونسی، کاظمی، حمید و مهدی باکری، مصطفی طالبی، دقایقی، منوچهر مدق، شهید مصطفی احمدی روشن و ... از جمله شهدایی هستند که خاطرات آنها در این کتاب جمع آوری شده است.

کتاب شامل خاطرات کوتاهی از همسران شهداست که خاطره ازدواج آنها به صورت داستان های کوتاه بازنویسی شده است.

در بخش هایی از این کتاب به روایت معصومه سبک خیز می خوانیم:

«عبدالحسین پسر خاله مادرم بود اما ما اصلا با هم رفت و آمد نداشتیم. نزدیک عید سال 47 بود که مادرش به خواستگاری ام آمد. پدرم از این خواستگاری خیلی راضی و خوشحال بود.

می گفت: من اگر قرار باشد دخترم را شوهر بدهم به مال و ثروت یک جوان شوهر نمی دهم به ایمان و اخلاق آن پسر نگاه می کنم، به تلاش هایش برای اینکه نان حلال بر سر سفره اش بیاورد نگاه می کنم. من نگاه به نمازهای شب عبدالحسین، نمازهای اول وقتش، قرآن هایی که می خواند و اخلاق خدایی که دارد می کنم و من عبدالحسین را به عنوان یک داماد نمونه و تک برای دخترم انتخاب می کنم. بعد از خواستگاری یک روز آمدند برای عید دیدنی. شیرینی که رسم بود برای دختر تازه نامزد کرده ببرند نخودچی و کشمش بود. و یک تکه طلا و یا هدیه ای گران قیمت اما کوچک زیر این نخودچی کشمش ها می گذاشتند. یک ظرف پر از نخودچی کشمش برایم آوردند، و یک انگشتر بسیار زیبا. بعد از اینکه رفتند همه خانواده مشتاق بودند ببینند زیر شیرینی ها برای عروس چه گذاشته اند. یک انگشتر طلای بسیار زیبا».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما