loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خانواده موفق 1: انتخاب همسر

1 (1)

ناشر حدیث راه عشق

نویسنده مطهره عابدینی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 120

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این کتاب توسط مطهره عابدینی با هدف ارتقاء آگاهی جوانان در موضوع همسرگزینی نگاشته شده است. محور اصلی کتاب، انتخاب همسر با نگرش اسلامی و کاملاً کاربردی همراه با توصیه های عملی متناسب با نیاز خانواده های ایرانی می باشد. شما در این کتاب با اصول اولیه انتخاب همسر و ملاک های علمی و کاربردی آن، آشنا می شوید.

«خانواده نقش ها و کارکردها» عنوان فصل نخستین است که بعد از طرح قداست ازدواج، اهداف ازدواج را در قالب رعایت سنت پیامبر، آسایش و آرامش، حفظ عفت ، رفع سردردهای عصبی، خجالت ها و عشق های کاذب، برقرار تعادل در وحود ادمی، تامین سلامت جسم و روان، رهایی از تنهایی، تکمیل و تکامل، تولید نسل، کسب استقلال فردی؛ اجتماعی و اقتصادی، تضعیف خودخواهی و تقویت حس نوع دوستی و در فکر دیگران بودن، شکوفایی استعدادها، افزونی معنویت، طهارت روحی و رشد معنوی سریع تر، شکوفایی عواطف و احساسات بررسی می کند. در گام بعد به طرح خانواده مستحکم و ویژگی های ان نظیر تعهد، احترام، ارتباط، توانایی حل مشکلات، سلامت روح می پردازد.

«اصول اولیه در انتخاب همسر» عنوان فضل دوم است که دربردارنده ی مباحثی نظیر خودشناسی، توکل به خدا، استخاره، پرهیز از شتاب زدگی، پرهیز از ازدواج تحمیلی، تقوا و پاکی همراه با زیرکی( نمایاندن واقعیت ها آن گونه که هست، جذب شدن افراد پاک و با تقوا به انسان، عنایت ویژه خداوند به پرهیزگاران)، مشاوره، نقش مشاوره ای والدین در ازدواج جوانان (پیشنهاد والدین انتخاب از سوی جوان، انتخاب جوان و مشورت با والدین) می باشد.

«ویژگی ها و ملاک ها» عنوان محوری ترین فصل کتاب است که به ویژگی های لازم برای زادواج (رشد جسمانی، رشد عقلی، رشد عاطفی، رشد اخلاقی رشد اجتماعی) و ملاک های انتخاب همسر می پردازد که ذیل آن مباحثی مانند همتایی همسران و مصادیق هم تایی مثل هم گونی در عقاید دینی و اخلاق، دانش، سن، فکری و فرهنگی، جسمی و جنسی، زیبایی، روحی و روانی، خانوادگی طرح شده و میزان اهمیت معیارها نیز ذیل مسائل مثل شناخت همسر قبل از ازدواج، مطرح شده سوالات شخصی، اعتقادی و دینی، سیاسی، سوالات اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی نیز به صورت تفصیلی و نمونه برای افراد در معرض ازدواج فراهم شده است.

«احکام پیرامون انتخاب همسر» عنوان فصل چهارم است که به احکام مربوط به وجوب ازدواج، خواستگاری (نگاه، گفتگو، اجازه خواستگاری، استخاره، دوران نامزدی، اجازه ی پدر، اجبار، مهریه، حلقه داماد، زمان عقد، شرایط عقد، دستور خواندن عقد دائم و غیر دائم، وکیل عقد ازدواج، شاهد ازدواج و دوران عقد پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما