loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ستایش تئاتر: گفت و گوی آلن بدیو و نیکولا ترونگ

مجموعه تئاتر - 4 ، مطالعات دراماتورژیک - 2

ناشر حکمت سینا (سینا)

نویسنده آلن بدیو

مترجم محمدرضا خاکی

ویراستار غلامرضا شهبازی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 76

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55083 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فضا تولید و اجرای تئاتر بدون پشتوانه نظری رشیدی را در پی نخواهد داشت. به همین منظور نشر حکمت سینا مجموعه کتاب های تئاتری را تدوین نموده تا منبعی غنی برای علاقه مندان فراهم آورد. این مجموعه ها در سه زمینه مطالعات دراماتورژیک، مطالعت اجرا و نمایشنامه تقسیم بندی شده اند.
«ستایش تئاتر» از سنخ مطالعات دراماتورژیک این مجموعه است. این کتاب، حاصل گفت و گوهای آلن بدیو و نیکولا ترونگ است که در چارچوب مجموعه برنامه دیدار روشنفکران و فلاسفه، تئاتر ایده ها، با حضور تماشاگران جشنواره آوینیون، در 15 ژوییه ی 2012 صورت گرفته است.
آلن بدیو از پرآوازه ترین فیلسوفان معاصر است. او رمان و نمایشنامه هم می نویسد و به عنوان متفکری متعهد وخستگی ناپذیر، در بحث های اجتماعی شرکت می کند.
نیکولا ترونگ روزنامه نویس است. او هر ساله، هم زمان با جشنواره تئاتر آوینیون، سلسله گفت و گوهایی را تحت عنوان تئاتر ایده ها پیرامون مباحث مختلف تئاتر برگزار می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیرحسین کیوانی راد

به نظرم معماری اسلامی قابل مقایسه با تئاتر است واین رااز تدریس استادمان درکلاس معماری اسلامی فهمیدم؛درحالیکه هردو مستقل اند ولی فعل آنها در آشکارکردن نامرئیها است.درتئاتر اگر آن راستایش کنیم به قابلیت خاص نویسنده ومجری در آشکارکردن رفتارها و نکات پنهانی زندگی روزمره ارج میگذاریم ودرمعماری اسلامی به بروز توام باسکوت گوشه هایی ازحقایق نادیدنی ارج میگذاریم.

8 مهر 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما