loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رستاخیز داعش: تاریخ، راه برد و رویکرد آخرالزمانی دولت اسلامی

ناشر اسم

نویسنده ویلیام مک کنتس

مترجم حامد قدیری

ویراستار سعید زاهدی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 384

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب اثر ویلیام مک کنتس، حاصل تحقیقات و مطالعات زیاد او بر روی گروه های تکفیری، به خصوص داعش است. کتابی که تبدیل به یکی از پرفروش ترین آثار در حوزه ی تکفیری ها و داعش در غرب سطح جهان شده است.

مک کنتس که دکترای مطالعات خاورمیانه دارد و مدتی هم به عنوان مشاور وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه و تکفیری ها بوده، سال هاست که بر روی گروه های تکفیری مطالعه می کند. او در این کتاب با استفاده از اطلاعات و منابع دست اولی که طی سال های گذشته به دست آورده است، روایتی از ظهور و شکل گیری ارائه می دهد که در دل آن می توانیم با عمق اندیشه های گروهی که خود را دولت اسلامی می نامد و دست به کشتار وحشیانه ی مردم در جای جای جهان می زند آشنا شویم.

برای بسیاری از رهبران القاعده و سلفی ها دور از ذهن بود که ابوبکر البغدادی به رهبری داعش برسد. او هیچ نوع آموزش نظامی یا اطلاعاتی ای ندیده بود. جوانی بود با نام اصلی عواد ابراهیم البدری، متولد 1 جولای 1971 در سامرا. بغدادی در خانواده ای کشاورز و از طبقه متوسط رو به پایین به اینجارسیده بود. هر چند خانواده اش سطح پایین بودند، اما قوم و خویش قابل توجهی داشت، چه به لحاظ نفوذ در دستگاه حاکمیتی و چه از نظر مقبولیت بین اقوام و عشیره ها. دو تن از عموهایش در دستگاه امنیتی صدام خدمت کرده بودند و یکی از برادرانش هم افسر ارتش صدام بود. یکی دیگر از برادرانش هم در جنگ ایران و عراق کشته شده بود؛ اما خودش به خاطر ضعف بینایی هیچ وقت به خدمت سربازی نرفت.
درست است که ابراهیم سنی مذهب بعدها به شدت ضدشیعه شد، اما در عین حال مدعی بود نسبتش به امام دهم شیعیان می سد. این طوری، نسب ابراهیم به امام اول شیعیان و به پیامبر (ص) می رسید. مردی که در کوچه و بازار او را «مومن» صدا می کردند و به گفتۀ برادرش، اعضای خانواده را به خاطر اشتباهات کوچک مذهبی تنبیه می کرد و می خواست در آینده جنگی علیه شیعیان برپا کند، حالا خود و حکومتش را با تاریخ شیعیان آمیخته است و ادعا می کند از نسل امامان شیعه است...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما