loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درنگی در نجف: سفرنامه خادم و زائر اربعین حسینی (صفر 1437، آبان و آذر 1394)

سفرنامه اربعین حسینی

ناشر مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت (نشر 27)

نویسنده جواد کلاته عربی

ویراستار سجاد محمدی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 208

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55122 10003022
12,000 10,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نگارنده در سرفصل هایی مانند «پیش از آغاز»، «وقتی برای تفکر»، «دیوانه ها آدم به آدم فرق دارند»، «لباس نوکری»، «در خانه مولا»، «اینجا کربلاست»، «صبحی در چای خانه» سفر معنوی خود به کربلا را روایت کرده است.
نگارنده با نثر صمیمی، در معرفی کتاب آورده است: «اما کمی درباره کتاب. سعی کرده ام فارغ از اصول سفرنامه نویسی که چیز چندانی هم از آن نمی دانم، فقط روایتی روان و تصویری شفاف از لحظه لحظه حضورم در این سفر معنوی به عنوان یک «زائر» و «خادم» ارائه کنم. اما خودم را در لحظات ثبت خاطرات و در فرآیند بازنویسی متن، به رعایت اصول ملزم کردم که برخی از آن ها عبارت اند از ثبت خاطرات «در لحظه»، توجه به عنصر «مشاهده» در ثبت و بازنویسی اطلاعات و تکیه بر آن، استفاده از نقشه راه ها و مکان ها در زمان بازنویسی متن، برای دوری از ارتکاب اشتباه در بیان اطلاعات مرتبط، تحقیق از منابع اینترنتی زمان بازنویسی، برای برخی توضیحات پانویس ها، به «مشاهده» به عنوان اصیل ترین و اصلی ترین عنصر در ثبت و بازنویسی خاطراتم باور داشتم و آن را با وجود نواقص احتمالی اش، اساس کارم قرار دادم.»
جواد کلاته در تدوین کتاب از تعدادی عکس استفاده کرده است تا نوشته هایش در کنار تصاویر زنده بنماید.

تا ایستادم برای نماز، حسن یک لیوان آب آورد گذاشت کنارم. من به او گفته بودم تشنه هشتم، اما نگفته بودم آب می خواهم. حتی گفتم دفعۀ قبل به عمد آب نخورده ام. نمی دانم چرا این کار را کرد! بعد از سلام نماز، رفتم لیوان آب را گذاشتم کنار خروجی بالاسر حضرت، زیر جعبه مهرها. اما این ماجرای تشنگی ها خیلی برایم عجیب شده بود. دفعه قبل نمی دانستم باید چه کار کنم. کلی با خودم کلنجار رفتم و عاقبت تشنه از حرم حضرت عباس علیه السلام رفتم بیرون.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما