loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ضعف و قوت اراده: از منظر، روان شناختی و زبان شناختی

مجموعه فلسفه غرب - 100

ناشر حکمت سینا (سینا)

نویسنده آروین آذرگین

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 288

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مساله ضعف اراده (آکریسا) که تا امروز از مسائل دشوار و مورد علاقه فلاسفه باقی مانده است، نخستین با توسط سقراط مطرح شد. او چنین پدیده ای را ناشی از غلبه شهوت بر خرد و امری ناممکن به شمار می رود. در تعریف دقیق تر، دیویدسن ضعف اراده را عمل تعمدی فاعل بر خلاف حکم همه جانبه نگر خویش به بهترین، معرفی می کند. او از امکان پذیری ضعف اراده ردفاع میک ند. با این حال، هولتون بر این باور است که تصور رایج از ضعف اراده از مفهوم واژه سنتی آکراسیا متمایز است.
در کتاب حاضر، مسئله ضعف اراده از دیدگاه دو پژوهشگر معاصر یعنی دیویدسن و هولتون مورد بررسی و نقد قرار می گیرد.

در ابتدای مقاله، دیویدسن این دغدغه را دارد تا تعریفی ارائه دهد که تا حد امکان گسترده بود و تمام نمونه های ضعف اراده شامل شود. نکته ی قابل ملاحضه این است که او ضعف اراده را با ناخویشتنداری معادل می گیرید. این واژه یکی از معادل هایی است که در برخی از منابع برای آکریسا در نظر می گیرند، ولی ما از به کارگیری آن در ترجمه فارسی، خارج از متن مربوط به دیویدسن، اجتناب می کنیم. چرا خویشتنداری در فارسی رساننده معنای آکریسا یا ضعف اراده نیست...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما