loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسناد نهضت اسلامی ایران - جلد سوم و چهارم: اعلامیه ها و بیانیه های صادر شده با امضای فضلا و طلاب حوزه علمیه قم

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 812

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

اسناد تاریخی انقلاب اسلامی را به دو دسته مهم می توان تقسیم کرد که هر یک به نوبه خود در تدوین و نگارش تاریخ انقلاب اسلامی کاربرد داشته و مورد نیاز محققان و پژوهشگران اسناد است: نخست اسناد کاغذی یا اسناد نوشتاری و دیگری اسناد دیداری و شنیداری که شامل عکس، فیلم، و نوار سخنرانی می شود.

در جریان نهضت اسلامی به ویژه سال های اولیه آن دوگونه سند بیش از سایرین وجود داشته و در مراکز پژوهشی در اختیار محققان قرار می گیرد: اعلامیه های چاپ شده و دیگری نوارهای سخنرانی از امام و شخصیت های انقلابی که دست به دست تکثیر و مخفیانه توزیع می شده است.

در سال 1356 و 1357 به ویژه بعد از جمعه سیاه (17 شهریور میدان شهدا) فیلم و عکس هم به صورت گسترده از حوادث انقلابی تهیه و موجود است . اعلامیه های انقلاب اسلامی را هم می توان براساس منشأ صادرکننده ی آن دسته بندی نمود؛ مثلاً اعلامیه های حضرت امام و مراجع یا سایر اقشار، و یا اعلامیه هایی که در برهه ی زمانی مشخص مثل دوران تبعید امام (ره) از همه اقشار گروه ها صادر شده است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما