loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرزدار مکتب اهل بیت (علیهم السلام): سیری در احوال و افکار و آثار مرحوم علامه عسکری (ره)

5 (2)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

این کتاب دارای هشت بخش است. بخش اول «ولادت» به تاریخ تولد، ماجرای بیماری استاد در کودکی و احیا حوزه علیمه سامرا توسط آیت الله «محمد تهرانی» می پردازد.
«تحصیلات» عنوان بخش دوم است که شامل مطالبی هم چون ورود به حوزه علمیه سامرا، ورود به حوزه علمیه قم، در محضر امام خمینی(ره) و علم کلام، درس تفسیر، بازگشت به سامرا و مکتب سامرا می پردازد.
بخش سوم «اندیشه ها و نوآوری» به نظرات نو در تاریخ و حدیث، اندیشه های استاد مانند قیام برای پاک سازی مجموعه احادیث اعتقادی، اخلاقی، اصلاح نظام آموزشی، توجه به آداب و اخلاق اسلامی در حوزه ها و ... می پردازد.
بخش چهارم «فعالیت ها و خدمات» نام گرفته است که شامل فعالیت ها و خدمات علامه عسکری مانند تأسیس مدارس و مراکز فرهنگی، سفر به قم برای تأسیس حوزه نوین، تأسیس دانشکده اصول الدین و ... می شود.
بخش پنجم شامل معرفی آثار و تألیفات، ویژگی های تألیفات و آغاز انگیزه تألیف استاد می شود. بخش ششم «مباحث و مناظرات» به بررسی بحث و مناظره با «بن باز مفتی» بزرگ عربستان، مباحثه با خطیب رقه و مباحثه با مبشر و مبلغ مسیحی در بغداد می پردازد. بخش هفتم «خاطرات»، بخش هشتم «وفات» نام نهاده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما