loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گرگ بیابان

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده هرمان هسه

مترجم کیکاووس جهانداری

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 346

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55413 10003022
100,000 95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هاری هالر، شخصیت اصلی داستان «گرگ بیابان» مردی در آستانه ی پنجاه سالگی است که علی رغم ظاهر آرام و خونسردش، از درون با منِ معنوی خود جنگی عظیم از سر گرفته و هر روز بیشتر از پیش تکه و پاره می شود. هاری که خود را در برزخی بین نیمه ی انسانی و حیوانی اش یافته مدام تصمیم به خوددکشی می گیرد.

ولی از طرفی ترس از مرگ، ترس از کیفر خودکشی و ترس از زندگی نکردن در پنهان ترین لایه ی نهاد هاری جای گرفته و به قول خود او این حافظه ی بورژوایی است که مانع خودکشی اش می شود. چراکه او با وجود نفرت از جامعه ی بورژوا و ادا و اطوار مردمان کورش، در چنین خانواده ای بزرگ شده و با وجود این همه خودخوری و نقد به این نوع سبک زندگی از دیدن پله های برق افتاده و فضای خوش عطر، تمیز و مرتب خانه ای که اتاقی در آن اجاره کرده است خوشحال می شود.

هاری که خود را گرگ بیابان می نامد، گاه با آن نیمه ی درنده و غیر انسانی و گاه با نیمه ی انسانی اش درگیر است و مسائل را تحلیل می کند، اما قضیه اینجاست که او فقط بین این دو قطب سرگردان نیست بلکه هزاران جنبه ی متضاد در روح خود دارد.

هاری هالر و یا بهتر بگویم، گرگ بیابان بی آن که خود بداند به انشعاب شخصیت و یا همان بیماری شیزوفرنی مبتلا است و در جایگاه یک بیمار به تفصیل و تفسیر دنیای درون و پیرامون خود برخاسته است.

پارادوکسی که هاری با خود حمل می کند نه انسانی از او باقی گذاشته است و نه حیوان درونش را به حال خود رها کرده است:
او که هر روز منزوی تر، کم خوراک تر و متفکرتر از قبل می شود نه طعم زندگی را می چشد و نه می تواند خود را تسلیم دستان مرگ کند. این میزان از تضاد را «هرمان هسه» نویسنده ی داستان، با استفاده از لحن دیالکتیکی در کتاب به خوبی نشان داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما