loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلیدها

گفتگوهایی پیرامون شعر و زندگی

ناشر شهرستان ادب

نویسنده نزار قبانی

مترجم انسیه سادات هاشمی

ویراستار تحریریه شهرستان ادب

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 254

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55563 10003022
18,000 16,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در «کلیدها» قبانی از رازها، فنون و «کلیدها»ی سرایش شعر می گوید و بنابراین مطالعه این کتاب، علاوه بر شناخت قبانی، می تواند راه هایی تازه پیش پای شاعران جوان بگذارد.

کلیدها، گفتگوهایی پیرامون شعر و زندگی»، اثر نزار قبانی متولد 1923 درگذشته 1998، شاعر برجسته سوری و ادبیات عرب است. از جمله بن مایه های شعر او زن، عشق، و مذهب است. مرگ خواهر، همسر و پسر جوانش در شعر و سرایش او تاثیری عمیق گذاشته است. اما بیش از همه شهر دمشق الهه الهام بخش او بود. هنگامی که در لندن درگذشت وصیت کرد تا او را در دمشق به خاک بسپارند، جایی که «خلاقیت، شعر و الفبای گل یاس» را به او آموخت.

مترجم این کتاب، انسیه سادات هاشمی متولد 1365 در شهر قم، خود شاعر است. او دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات عرب است و تاکنون علاوه بر تألیف، کتاب های «گنجشک ها ویزا نمی خواهند» اثر نزار قبانی و «پدیده زیباشناختی در قرآن کریم» اثر نذیر حمدان را از عربی به فارسی برگردانده است.

«شرح شعر حماقت است و احمقانه تر از آن نظریه پردازی برای شعر است.» بنابراین برای گفت وگوهای خود که در آن به شعر می پردازد تعبیر شاعرانه ای دارد: «هر بار که روزنامه نگاری به سراغم می آمد، شعر کتش را می پوشید و از در پشتی فرار می کرد. شعر هیچ وقت نمی پذیرفت با مهمانان من رو به رو شود، با آن ها سلام کند یا قهوه بنوشد، حتی جواب آن ها را از پشت تلفن نمی داد. این چنین بود که تمام گفتگوهایم درباره شعر، در نبودِ آن صورت می گرفت.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما