loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

احوال و آثار شیخ محمدتقی رازی نجفی اصفهانی و خاندانش

بزرگان شیعه 70

ناشر موسسه کتاب شناسی شیعه (موسسه تراث الشیعه)

نویسنده رحیم قاسمی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 896

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب حاضر هفتادمین عنوان از مجموعه «بزرگان شیعه» است و در آن آثار شیخ محمدتقی رازی نجفی اصفهانی و خاندانش گردآوری شده است. همچنین آثار و فعالیت های فرزندش شیخ محمدباقر و نوادگان وی و همچنین آثار و زندگی عالم بزرگ شیخ محمدرضا نجفی اصفهانی به تفصیل در این کتاب بررسی شده است. به رغم تألیفات فراوان درباره این خاندان تا کنون کتابی با این شرح و تفصیل و بیان جزئیات زندگی این بزرگان تدوین نشده است. در این اثر می کوشیم تا اشتباه های فراوان صورت گرفته در بیان شرح حال این خاندان را اصلاح کنیم.

معرفی ابعادی از زندگانی، شخصیت علمی و معنوی، حالات و آثار محمدتقی رازی نجفی اصفهانی و خاندان ایشان است. در این اثر ابتدا به ادوار مختلف حیات محمدتقی رازی نجفی اصفهانی برادر صاحب فصول و مهاجرت های علمی وی اشاره شده و پس از آن کارنامه علمی ایشان اعم از تحصیل و تدریس و نیز آثار قلمی وی، مقام علمی و اخلاقی، معرفی اساتید و شاگردان و نیز کتاب های نگاشته شده توسط وی در زمینه فقه و اصول فقه توصیف شده است. در ادامه به معرفی برخی از علمای موجود در خاندان محمدتقی رازی نجفی اصفهانی مانند: محمدحسین اصفهانی حائری، عبدالرحیم حائری، محمدباقر نجفی، ابولفضل نجفی، محمدتقی نجفی، محمدرضا نجفی و ... پرداخته شده و آثار علمی و تاریخ زندگانی آنان توصیف شده و مقامات معنوی و اخلاقی ایشان به صورت اجمالی گزارش شده است.

در فصل دوم که با موضوع «آیت الله حاج شیخ محمدباقر نجفی فرزند شیخ محمد تقی» نام گرفته، مباحثی چون: اساتید، معاصران، اوصاف و خدمات، تألیفات، شاگردان، مشرب اخلاقی و.... ارائه شده است.

فصل سوم به «فرزندان آیت الله حاج شیخ محمدباقر نجفی» اختصاص داشته و مقامات معنوی، تحصیلات، اساتید، شاگردان، خدمات جایگاه شش فرزند وی را به تفصیل به بحث گذاشته است.

فصل چهارم، زندگینامه مفصل «علامه شیخ ابوالمجد محمد رضا نجفی» را در مراتب مختلف به خوانندگان ارائه می دهد.

قسمت پایانی کتاب به «پیوست ها» نام گرفته و سال شمار زندگی 9 تن از علمای خاندان نجفی اصفهانی را منتشر کرده است و در پیوست های دیگر، مطالبی چون زندگی نامه خودنوشت شیخ محمد رضانجفی، نامه ها، شرح حال خطی، این خاندان ومشجّره خاندان رازی نجفی اصفهانی را ارائه می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما