loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کریستف کلمب

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده آرمسترانگ اسپری

مترجم مجید روشنگر

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 125

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55715 10003022
21,000 20,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب کریستوف کلمب در یازده بخش به بررسی زندگی، سفرها و خاطرات کریستوف کلمب در سفرهایش به قاره آمریکا می پردازد. عناوین این بخش ها عبارتند از:
• پناهگاه
• روزنه امید
• به سوی سالامانکا
• داوری
• پایان انتظار
• نخستین سفر
• دریاهای تاریک
• یادداشتهای سفر
• سرزمینهای سبز
• سفر دوم
• فرجام

کریستف کلمب سوداگر و دریانورد اهل جنُوا در ایتالیا بود که بر حسب اتفاق قاره آمریکا را کشف کرد. او که از طرف پادشاهی کاستیل (بخشی از اسپانیا) مأموریت داشت تا راهی از سمت غرب به سوی هندوستان بیابد، در سال 1492 میلادی با سه کشتی از عرض اقیانوس اطلس گذشت اما به جای آسیا به آمریکا رسید. کلمب هرگز ندانست که قاره ای ناشناخته را کشف کرده است.

کریستف کلمب از چهره های بحث برانگیز تاریخ است. اکثر سرخ پوستان آمریکا او را مسئول مستقیم یاغیرمستقیم کشتار ده ها میلیون نفر از مردم بومی و عامل استثمار آمریکا از سوی اروپا می دانند؛ در حالیکه دیگران وی را به خاطر نقش مؤثری که در گسترش فرهنگ و تمدن غرب ایفا کرد می ستایند. در این کتاب زندگی نامه کریستف کلمب شرح داده شده است.

مقدمه
“کریستف کلمب” اولین شهروند اروپایی است که پایش به آمریکا رسیده و شهرتش هم به همین دلیل است. در حقیقت کریستف کلمب سعی کرده بود از طرف غرب زمین مسیری دریایی به شرق زمین پیدا کند. اما در سال 1492 بدون این که خودش بداند سرزمین جدیدی را کشف کرد و مسیر تاریخ را تغییر داد. کریستف کلمب در سال 1451 میلادی در شهر جنوای ایتالیا متولد شد. پدرش تاجر پشم بود. کریستف کلمب در نوجوانی به دریا زد، زیاد سفر کرد و در نهایت کشور پرتقال را پایگاه سفرهایش کرد. وی برای این که از راه دریا از غرب به شرق سفر کند سعی کرد حمایت پادشاهان آن زمان را به دست آورد. درخواستش در دربارهای انگلیس و فرانسه رد شد اما در نهایت شاه فردیناند پادشاه اسپانیا و ملکه ایزابل از سفرش پشتیبانی کردند. در سوم آگوست سال 1492 ناوگان دریایی کریستف کلمب متشکل از سه کشتی به نام های سنت ماریا، پینتا و نینا بادبان ها را در مسیر دریای آتلانتیک برافراشتند. ده هفته بعد خشکی دیده شد. در 12 اکتبر کلمب و مردانش در جزیره ای که بعداً مشخص شد باهامای آمریکا است قدم گذاشتند. از راه رسیده ها بومی های آمریکا را هندی (Indians) نامیدند. برخورد این دو باهم دوستانه بود. هرچند که پس از این ماجرا که به ایجاد ارتباط بومی ها با اروپا منجر شد باعث شد جمعیت زیادی از بومی های سرزمین جدید به وسیله اروپایی ها نابود شوند. کلمب به جزایر دیگری در دریای کارائیب از جمله جزایر کوبا و آمریکای لاتین هم سفر کرد. کلمب سپس در میان جشن و پایکوبی به اسپانیا برگشت. او دریاسالار هفت دریا و نایب السلطنه ایندی (سرزمین جدید) خوانده شد. در عرض چند ماه سفر دریایی بزرگ و دوم به سوی سرزمین جدید به راه افتاد. در نهایت کلمب به هدفش که رسیدن به سرزمین های آسیایی از راه دریا بود نرسید و بحث هایی درباره سرزمینی که کلمب آن را پیدا کرده بود به راه افتاد که آیا واقعاً شرق بوده یا دنیای کاملاً جدیدی بوده است. کلمب دو سفر دریایی دیگر به مناطق تازه کشف شده انجام داد. اما در این سفرها با شکست و تحقیر مواجه شد. کلمب در مقام یک مدیر کمتر موفق بود و متهم به سوء مدیریت شد. او در 20 می سال 1506 ثروتمند ولی ناامید درگذشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما