loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرگذشت فرهیختگان خراسان جنوبی: سرگذشت فشرده بیش از بیست تن از عالمان و فرهیختگان خراسان

ناشر دانش حوزه

نویسنده محمدحسین ربانی بیرجندی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 304

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این اثر برخی از اجازات عالمان برجسته وجود دارد که نخستین بار است که مجال انتشار می یابد. همچنین از تاریخ شفاهی و خاطرات افراد حاضر در مقاطع تاریخی همچون نقل خاطرات از حضور مقام معظم رهبری در بیرجند قبل و بعد انقلاب بی بهره نبوده است.

وی در مقدمه این کتاب با اشاره به این سخن از رسول خدا که می فرمایند «کسی که زندگانی مؤمنی را تاریخ نگاری نماید به مثابه آن است که او را احیا کرده است» آورده است: در این نوشتار گذشته از بازگو کردن برخی مقاطع تاریخی مربوط به مناطق تبلیغی علما، سعی بر آن بوده نشانه هایی از رونق حوزه های علمیه آن سامان و جایگاه آن در پرورش و بالندگی علما نیز تصویر شود. البته از این رهگذر، شناخت جامعه شناسانه فرهنگ و پیشینه تدین مردم منطقه میسور خواهد شد.
این نوشتار ناظر به نکات تاریخی، علمی، حوزوی، تربیتی و اخلاقی با محوریت علمای خراسان جنوبی است و هیچگونه هدف دیگری را تعقیب نمی کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما