loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زیارت العتبات المقدسه مع مجموعه من الباحثین

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

با همکاری رسول افقی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 648

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55813 10003022
90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

واژه «عَتَبات»، جمع «عَتَبه» به معنای آستان و درگاه است، و عنوانِ «عَتَبات» یا «عَتَبات عالیات» در عرفِ پیروان اهل بیت علیهم السلام، به آستان های مقدّس امامانی گفته می شود که در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، و سامرا از کشور عراق وجود دارند.

تاکنون کتاب های مفید و ارزنده ای درباره زیارت «عتبات عالیات» و بهره گیری از این مراکز نور و هدایت، نگارش یافته اند؛ امّا کتاب"زیارة العتبات المقدسة" تلاشی است نو، که با نظمی نوین، رهنمودهای اهل بیت علیهم السلام را در جهت فرهنگ سازی زیارت آستان های خاندان رسالت، تقدیم علاقه مندان می کند.

ویژگی های این کتاب، عبارت اند از:

۱. جامعیت نسبی
در این مجموعه، تلاش شده آنچه برای زائران «عتبات عالیات» مورد نیاز است، از منابع قابل استناد، گزینش و ارائه شود و به منظور جامعیت نسبی آن، در فصل پنجم نیز، مطالبی که اختصاصی به زائران عتبات ندارد، ولی معمولاً مورد نیاز آنهاست، افزوده شده است.

۲. آداب و آفات زیارت
فرهنگ سازی زیارت آستان های خاندان رسالت باید مبتنی بر رعایت آداب زیارت، و اجتناب از آفات آن باشد، در غیر این صورت، بهره لازم، عاید زائر نخواهد شد و چه بسا موجب وهن مذهب گردد که در این صورت، نه تنها ثوابی بر آن مترتّب نخواهد شد، بلکه آلودگی به گناه را نیز در پی خواهد داشت.از این رو در این مجموعه، ضمن بیان آداب و آفات زیارت، اعمالی که به روایات معصومان علیهم السلام مستند نیستند، به زائران شناسانده شده اند.

۳. معرّفی اماکن متبرّکه
به منظور آشنایی زائران با اماکن متبرّکه عتبات عالیات، توضیحاتی لازم درباره مساجد معروف، قبور منسوب به شماری از پیامبران، علما و صلحا، و همچنین مشاهیر مدفون در نجف، کوفه، کربلا، کاظمین و سامرّا، به صورت اجمالی ارائه گردیده است.

۴. زندگی نامه مشاهیر
برای آگاهی بیشتر زائران از شخصیت های مدفون در جوار آستان های مقدس عراق، زندگی نامه کوتاه آنان در کتاب آمده است.

۵. نقشه های کاربردی
دیگر ویژگی این کتاب، هشت نقشه در پایان کتاب است که در آنها، حرم مطهّر امامان علیهم السلام و اماکن و مزار شخصیت های مدفون در آنها، مسجد کوفه و سهله و اماکن و مقام های آنها و منطقه مرکزی شهر نجف وکربلا جانمایی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما