loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عرفان اسلامی: شرح مصباح الشریعه (دوره پانزده جلدی)

5 (1)

ناشر دارالعرفان

نویسنده حسین انصاریان

ویراستار محسن فیض پور | محمدجواد صابریان

تحقیق و تنظیم کتاب محسن فیض پور | محمدجواد صابریان

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 6300

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55833 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
4,500,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در نوع خود بی نظیر بوده، زیرا جامع ترین شرح و تفسیر بر مصباح الشریعه منسوب به امام صادق(ع) است.

«عرفان اسلامی» شرحی بر کتاب «مصباح الشریعه» منسوب به حضرت امام جعفر صادق(ع) است و مشتمل بر مسائل مهم عرفان اسلامی. در این کتاب که جلد اول از مجموعه پانزده جلدی به همین نام است و از سوی انتشارات دارالعرفان روانه بازار نشر شده، ضمن ارائه تعریفی از عرفان، عارف و مکاتب عرفانی، پژوهشی پیرامون کتاب «مصباح الشریعه» و صحت انتساب آن به امام صادق(ع) و دیدگاه علمای شیعه در مورد این کتاب و مطالب عمیق عرفانی و اخلاقی آن صورت گرفته است.

در این کتاب سرچشمه اصلی عرفان در دین اسلام، قرآن کریم و معارف ناب اهل بیت(ع) دانسته شده است. استاد حسین انصاریان سعی کرده، مبانی اصلی عرفان و اخلاق اسلامی را با دیدگاه های حضرت امام صادق(ع) تطبیق کرده و سپس با استفاده از آیات و روایات به تجزیه و تحلیل اوصاف عارفان و مراحل عبادات آنها از مرحله عبودیت تا ربوبیت و همچنین مراحل هفتگانه نفس اعم از نفس اماره، نفس لوامه، نفس ناطقه، نفس عاقله، نفس مطمئنه، نفس راضیه و نفس مرضیه از منظری قرآنی و روایی به ویژه نهج البلاغه امام علی(ع) پرداخته است.

بررسی انواع حجاب های ظلمانی و نورانی در عرفان، مفهوم خوف عرفا از خداوند و نافرمانی او، تفاوت بین خوف و خشیت الهی، خوف عارفان از گناه و نقصان در عبادت، معنای امید عرفا به خداوند، بررسی مفهوم عشق و محبت در عرفان اسلامی و اقسام آنها و معرفی چهره*های پاک و ناپاک از منظر قرآن کریم از مباحث بعدی این کتاب است.

نگارنده سعی کرده است، سیمای مؤمنان حقیقی در قرآن را ارائه کرده و عامل نجات انسان در قیامت را تقوای زبان، قلب و سایر اعضاء و جوارح برای رسیدن به نور یقین و شناخت خداوند متعال عنوان کند و سیره اولیای الهی را بر محور محبت خداوند، توکل بر خدا و اعتماد بر او معرفی کند. برای تبیین مباحث عرفانی مندرج در کتاب «مصباح*الشریعه» علاوه بر استفاده از آیات و روایات از حکایاتی عبرت آموز نیز استفاده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما