loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی مسئله رجعت از منظر متکلمان امامیه تا قرن هشتم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55868 10003022
78,000 70,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب، دیدگاه های مهم ترین متکلمان امامیه تا قرن هشتم هجری قمری درباره رجعت بررسی شده است.
که عبارت اند از: فضل بن شاذان، شیخ صدوق، شیخ مفید، سید مرتضی، ابوالصالح حلبی، شیخ طوسی، امین الاسلام طبرسی، ابوالفتوح رازی، عبدالجلیل قزوینی، قطب الدین راوندی و سید بن طاووس؛
بدین شرح که آرای آنان را دربارۀ تعریف و مفهوم رجعت، جایگاه رجعت، امکان رجعت، وقوع رجعت، زمان رجعت، افراد رجعت کننده، فلسفه و اهداف رجعت و شبهات رجعت تشریح، و در برخی موارد نکات و ملاحظاتی تکمیلی دربارۀ دیدگاه هایشان، بیان شده و همچنین روایات بیانگر رجعت، از مهم ترین روایات برگرفته شده است و کوشیده شده روایات بیانگر رجعت از میان کتب این متکلمان جمع آوری و عرضه شود.
علت بررسی دیدگاه های متکلمان هشت قرن اول در این کتاب آن است که مهم ترین متکلمان شیعه در این دوره ظهور کرده و بیشتر متکلمان قرون بعد شارح دیدگاه های آنان بوده اند. از سوی دیگر نیز، پرداختن به دیدگاه های همه متکلمان از آغاز تا به امروز سبب سنگینی حجم کتاب می شده که مولف از آن پرهیز نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما