loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گرگور مندل: بنیان گذار دانش ژنتیک

دانشوران دیروز و امروز

ناشر موسسه فرهنگی و انتشاراتی محراب قلم

نویسنده لین وان گورپ

مترجم حسن سالاری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 32

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55893 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مندل آزمایش‌های شگفت انگیزی با گیاه نخود انجام داد او را به همین دلیل پدر دانش ژنتیک می‌دانند. مندل گل‌های هزاران گیاه نخود را با هم آمیزش داد. این آزمایش‌ها به او امکان پیش بینی‌هایی را داد که امروز قانون «وراثت مندلی» نامیده می‌شود .
این قانون به ما می‌گویند که صفت‌های جانداران چگونه به فرزندان آن‌ها به ارث می‌رسند. با این همه دانشمندان روزگار مندل ارزش یافته‌های او را درنیافتند، زیرا پژوهش های مندل با دیگر کارهایی که در آن دوره انجام می‌شد، بسیار تفاوت داشت.
کتاب گرگور مندل: بنیان گذار دانش ژنتیک نوشته لین وان گورپ است و با ترجمه حسن سالاری در انتشارات محراب قلم منتشر شده است. این کتاب از مجموعه کتاب های دانشوران دیروز و امروز است.

مندل زندگی دشواری داشت. او در نوجوانی باغبانی می‌کرد، اما می‌خواست زندگی بهتری داشته باشد. در آن روزگار برای خانواده‌های فقیر دشوار بود که از آموزش مناسب برخوردار شوند. پدر و مادر مندل در پرداخت هزینه‌ی رفتن به مدرسه به او کمک می‌کردند. سپس پدرش آسیب دید و نتوانست کار کند. به همین دلیل، دو خواهر مندل به او کمک کردند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما