loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ارزش ها و لغزش های نفس

ناشر دارالعرفان

نویسنده حسین انصاریان

ویراستار محسن فیض پور

تحقیق و تنظیم کتاب محسن فیض پور

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 366

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55898 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
80,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این نوشتار که بخشی از سلسله سخنرانی های اخلاقی، تربیتی و عرفانی حجه الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در ماه مبارک رمضان است، مباحثی اخلاقی در زمینه علت لغزش های نفس و ارزش های مربوط به آن مطرح گردیده است.
نگارنده معیار مباحث اخلاقی خویش در این کتاب را مباحث تربیتی مندرج در سوره یوسف عنوان کرده و مراتب صعود و سقوط نفس را باتوجه به محتوای این سوره شریفه بررسی نموده است.
وی در ادامه به بیان اهمیت و آثار تربیت نفس اشاره کرده و نقش رهبران الهی را در این زمینه حساس توصیف نموده است. در بخش دیگری از کتاب نویسنده به ویژگی های نفس پاک و نمادهای صعود و سقوط نفس اشاره کرده و جلوه هایی از فراز و فرودهای آن در سوره یوسف را منعکس نموده است.
نقش دوست در سعادت و شقاوت انسان، گستردگی ظرفیت انسان، استفاده صحیح از لحظات عمر برای پیشرفت و تعالی نفس، نقش توبه در پاک شدن نفس از گناه، ثمره نفس هدایت یافته و ویژگی انسان تربیت شده در مکتب حق از دیگر مندرجات مهم مطرح شده در این نوشتار است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما