loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آفاق اندیشه

سخنان و رهنمودهای آیت الله جوادی آملی در دیدار با شخصیتهای جهانی، مسلمانان مقیم خارج از کشور و پیروان ادیان و مکاتب گوناگون

5 (1)

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

تحقیق و تنظیم کتاب علی اسلامی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 440

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55908 10003022
189,000 179,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر ارزشمند از پنج بخش شامل دیدار و گفتگو با مسلمانان کشورهای اسلامی، دیدار و گفتگو با رهبران سیاسی شوروی سابق، دیدار و گفتگو با گروه هایی از کشورهای هند و تایلند و تانزانیا، دیدار و گفتگو با دانشمندان و مسئولان و طلاب غربی و همچنین سخنرانی در کشورهای اروپایی و آمریکایی تشکیل شده است.

در بخش اول این کتاب فرمایشات و رهنمودهای آیت الله جوادی آملی در دیدار فرزند آیت الله حکیم، معاون نخست وزیر عراق، طلاب و فضلای بصره عراق، جمعی از شیعیان کشور کویت، اساتید دانشگاه های سوریه، عمار قدوره از کشور سوریه، مسئولان جنبش حزب الله، رزمندگان لبنانی، گروهی از مسلمانان کشور ترکیه، گروهی از شیعیان کشورهای عربی، العطاس معاون نخست وزیر مالزی، مسئولان موسسه دارالهدی در کشورهای آفریقایی، گروهی از مسلمانان نیجریه، دکتر حافظ منیرالدین احمد از کشور بنگلادش و شیخ الاسلام آلبانی اشاره شده است.

در بخش دوم این کتاب که به دیدار و گفتگوی معظم له با رهبران سیاسی شوروی سابق اختصاص دارد، علاوه بر گزارش سفر به شوروی سابق و ملاقات با گورباچف، به دیدار یوگنی پریماکف فرستاده میخائیل گورباچف و همچنین دیدار نماینده دانشگاه دولتی مسکو و گروهی از مسیحیان روسیه نیز پرداخته شده است.

همچنین دیدار با وزیر رفاه هندوستان، راهبان بودایی مذهب تایلندی و پرفسور عبدالعزیز ساشادینا از جمله مطالب اشاره شده در بخش سوم این کتاب به شمار می آید.

در بخش چهارم به دیدارهای آیت الله جوادی آملی با پرفسور اشتوله آلمانی، دکتر ولف احمد آریس از آلمان، سفیر واتیکان و گروهی از کشیشان و پرفسور آوانگلوس موتچوپولوس از یونان اشاره شده است.

بخش پنجم این کتاب با گزارشی از سفر آیت الله جوادی آملی به چند کشور اروپایی از جمله فرانسه، سوئیس، اتریش، ایتالیا، آلمان، انگلستان و ... آغاز شده و در ادامه، سخنرانی معظم له در جمع جانبازان و دانشجویان و مسئولان ایرانی در آلمان غربی، سخنرانی در سفارت جمهوری اسلامی در ایتالیا، سخنرانی در مجمع جهانی اسلامی لندن، سخنرانی در جمع شیعیان لندن، سخنرانی در سفارت جمهوری اسلامی در پاریس، سخنرانی در انجمن اسلامی وین، دیدار شیعیان اتریش در مرکز اسلامی اتریش و سخنرانی در سمینار آزادگان در سانفرانسیسکو نیز جمع آوری و درج شده است.

لازم به ذکر است، ملاقات کنندگان با آیت الله جوادی آملی از نظر مذهب و عقیده شامل مسلمانان شیعه و اهل سنت، مسیحیان، بودائیان و ملحدان سوسیالیست بودند.

گفتنی است، در تنظیم و ویرایش این مجموعه سعی شده تا حدودی صبغه گفتاری دگرگون و رنگ نوشتار غالب شود؛ لیکن برای ارائه فضای گفتگو و پرسش و پاسخ کاملا صبغه نوشتاری نیافته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما