loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تسلیه الحزین: پاداش رنجهای زندگی

ثواب صبر بر مصیبت ها و زوال سلامتی و فقدان فرزندان و عزیزان ؛ ترجمۀ تسلیه الحزین مرحوم علامه سید عبدالله شبر

4 (1)

ناشر نورالزهراء (س)

نویسنده سید عبدالله شبر

مترجم حسین مصاحب نیا

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 196

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55914 10003022
70,000 66,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پژوهشی قرآنی و روایی در مورد آثار دنیوی و اخروی تحمل مصیبت ها و سختی های زندگی است.
در این اثر احادیثی در مورد نقش بلا، غم و مصیبت در زندگی انسان و رشد و تعالی وی و نیز تأثیر آنها در آمرزش گناهان ارایه شده و فضیلت بیماری و آثار مثبت آن، ثواب عیادت مریض، آداب اسلامی در مرگ خویشاوندان و رسیدن مصیبت به افراد، ثواب صبر بر مشکلات مختلف زندگی و خارج نشدن از مسیر تعیین شدن در دین از منظری روایی بررسی شده است.
نگارنده بر این باور است که مشکلات و مصایب در زندگی انسان نقشی سازنده داشته و از عوامل مهم تربیت محسوب می شود و فلسفه مبتلا شدن انسان به آنها نیز همین موضوع بوده و بر این اساس تحمل این مشکلات اجر بزرگی نزد خدا دارد.

امام صادق علیه السلام فرمودند: ما مردمی هستیم که از خدا آنچه را دوست بداریم، برای کسانی که دوست بداریم، درخواست می کنیم؛ و او بما عطا می کند و چون او چیزی را بپسندد که ما نمی پسندیم، خشنود باشیم.
و فرمود: ما بسیار صبوریم و به خدا سوگند، شیعیان ما از ما صبورترند؛ زیرا، ما بر چیزی صبر می کنیم که به آن داناییم و آنان بر چیزی صبر می کنند که ندانسته اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما