loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چراهای شگفت انگیز: فیل ها

پاسخ به سوال های کودکان و نوجوانان

ناشر موسسه فرهنگی و انتشاراتی محراب قلم

نویسنده کامیلا دولابدویر

مترجم مجید عمیق

ویراستار مهناز عسگری

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 32

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55969 10003022
35,000 33,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

چرا های شگفت انگیز: فیل ها، نوشته کامیلا دولابدویر است و با ترجمه مجید عمیق در انتشارات محراب قلم منتشر شده است.
.
مجموعه «چرا های شگفت‌ انگیز» از مجموعه‌هایی است که به پرسش‌های کودکان درباره جنبه‌های گوناگون جهان و شگفتی های آن مانند آب سنگ مرجانی چیست، کدام جانوران روی آب سنگ زندگی می‌کنند، دلقک ماهی کجا زندگی می‌کند، آیا ماهی‌ها در تاریکی می‌بینند، پاسخ می‌دهد.
تاکنون چندین جلد از این مجموعه با موضوع‌های مختلف خرس‌ها، جهان باستان، کاشفان، پرندگان، بدن انسان، جانوران دریا، ماقبل تاریخ، مردم و کشورها، علم و تجربه، قطب‌ها و … به فارسی ترجمه و منتشر شده است.
مخاطبان اصلی چراهای شگفت‌انگیز کودکان و نوجوانان هستند؛ اما همه 9 ساله‌ها تا 99 ساله‌ها از خواندن این پرسش‌ها و پاسخ‌ها لذت می‌برند.

آیا فیل‌ها می‌توانند با پاهایشان بشنوند؟

بله، آن‌ها می‌توانند با پاهایشان بشنوند. فیل‌ها هنگام راه رفتن زمین را می‌لرزانند. امواج این لرزش در سطح زمین منتشر می‌شود. سایر فیل‌ها این لرزش‌ها را با پاهایشان می‌فهمند. امواج این لرزش از طریق استخوان‌های فیل به گوش‌هایش منتقل می‌شود و آن‌ها می‌توانند این صداها را بشنوند.
.
آیا فیل‌ها باهوش‌اند؟

فیل‌ها بسیار باهوش‌اند و می‌توانند آموزش ببینند و مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند. بعضی از فیل‌های آسیایی می‌توانند قلم موی رنگ را در دهانشان نگه‌دارند و نقاشی کنند! بعضی از فیل‌ها با تمرین کردن توانسته‌اند شیر آب یا دستگیره‌ی در را باز کنند یا حتی با سوت‌های پلاستیکی سوت بزنند.
.
آن‌ها با هیکل گنده‌شان بهتر می‌توانند به برگ‌های روی شاخه‌های درختان دسترسی داشته باشند. هم‌چنین این جثه‌ی بزرگ موجب امنیت آن‌ها در برابر دشمنانشان می‌شود، زیرا بسیاری از جانوران مهاجم جرئت نمی‌کنند به چنین جانورانی درشت جثه حمله کنند.
فیل‌ها بزرگ‌ترین حیوانات روی زمین هستند، اما نزدیک‌ترین خویشاوندان آن‌ها جانورانی به اندازه‌ی خرگوش‌اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما