loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی سه تئوری تولید، قدرت، اطلاع، ثروت در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب «بررسی سه تئوری تولید؛ ثروت، اطلاع و قدرت در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی» به سرپرستی پژوهشی حجت الاسلام والمسلمین مسعود صدوق و به همت حسینیه اندیشه منتشر شده است.

طرح مقوله «سبک زندگی اسلامی» به عنوان بعد نرم افزاری تمدن اسلامی توسط مقام معظم رهبری، تفاوتی ماهوی با تعریف سبک زندگی براساس رفتارهای فردی و خانوادگی را نشان می دهد. توجه به رواج سبک زندگی مهاجم و مخرب غربی در دنیا و غلبه آن برهمه کشورها در مقیاس جهانی نشانگر آن است که مسئله سبک زندگی در رابطه ای مستقیم با یک تمدن همه جانبه قرار گرفته و به بزرگترین مانع در برابر تحقق سبک زندگی اسلامی تبدیل شده است.

از این رو، در فصل اول از کتاب حاضر، ابتدائا سبک زندگی غربی به عنوان پدیده ای برخاسته از تمدن مدرن تحلیل می شود و با اشاره به مجموعه ای از آمار عینی وتجارب میدانی، شکست مدرنیته در رفع نیازهای اولیه انسانی در مقیاس جهانی روشن می گردد و اثبات می شود.

«تئوری تولید ثروت»، «تئوری تولید قدرت» و «تئوری تولید اطلاع» به عنوان ابعاد سه گانه «سبک زندگی غربی در سطح مدیریت توسعه»، شکلی جدید و مدرن از آیین دنیاپرستی را بر بشریت تحمیل می کند.

در فصل دوم، مبانی عقلی و دینی طراحی سه تئوری الهی در تولید ثروت، قدرت، اطلاع تبیین می گردد.

و درفصل سوم، با تکیه به زیرساخت های پیش گفته، ابتدائا نمایی کلی از سه تئوری «تولید ثروت، قدرت و اطلاع اسلامی» در «وضع مطلوب» ارائه می شود تا نقطه آرمانی که نظام اسلامی در طول صد سال آینده باید به سمت آن حرکت کند و از طریق آن، تحقق تمدن اسلامی را رقم بزند، روشن گردد.

اما ناگفته پیداست که تحقق وضع مطلوب و دستیابی به تمدن نوین اسلامی پیش ازهرچیز وابسته به طراحی نقشهای دقیق، همه جانبه و قاعده مند برای خروج از وضع موجود و شکستن ساختارهای سبک زندگی غربی است. از این رو بخش بزرگی از فصل سوم، به طراحی تئوری تولید قدرت، ثروت و اطلاع در «دوران گذار» می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حجت الهیان

خوبه

24 آبان 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما