loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لبنان قبل و بعد از 33 روز: تغییرات پرشتاب در ساختار نظام سیاسی لبنان

ناشر سروش

نویسنده سعید ابوطالب

ویراستار پروانه بیات

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 220

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 56386 10003022
12,000 10,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

لبنان یکی از کوچک ترین کشورهای دنیا واقع در غرب آسیا و خاورمیانه است، و در مقیاس تاریخ سیاسی جهان، کشور جوانی است، اما اهمیت تاریخی، نحوۀ شکل گیری جایگاه جغرافیایی، و ترکیب جمعیتی آن به گونه ای است که این کشور را در کانون توجه سیاستمداران و قدرت های نظامی و اقتصادی منطقه و جهان قرار داده است. مؤلف کتاب که از مستندسازان کشورمان است در پی معرفی این کشور دوست، در بحبوحۀ جنگ معروف سی وسه روزۀ اسرائیل با لبنان و در ایامی پس از آن، با بیش از ۴۰ تن از شخصیت های تأثیرگذار در جریانات سیاسی این کشور از نزدیک ملاقات و گفتگو کرده و مجموعۀ اطلاعاتی مفیدی در قالب این کتاب فراهم آورده که ضمن اینکه برای خوانندۀ عام جذاب و مفید است برای دانشجویان و محققان رشته های علوم سیاسی، مطالعات جهان، روابط بین الملل، و یا فعالان عرصه بیداری اسلامی به عنوان منبعی پژوهشی استنادپذیر است.

کتاب حاضر دو ویژگی قابل توجه دارد: اولا، اطلاعات گسترده و ارزشمندی از تاریخ لبنان و پیشینه سیاسی این کشور تا تحولات دهه های اخیر را به شکل جامع و خلاصه در متن کتاب گردآورده است، و ثانیا حقایقی انحصاری و دست اول را در خلال گفت و گوهای اختصاصی خود با مهم ترین چهره های سیاسی لبنان به خواننده ارائه می کند و این همه را با نثری روان و خواندنی به مخاطب عرضه می دارد. این اثر در شش فصل با عناوین ساختار قدرت سیاسی لبنان، لبنان بعد از پیمان طائف، دگرگونی های لبنان در آغاز قرن ۲۱، جنگ سی و سه روزه، لبنان پس از سی و سه روز و لبنان آینده به نگارش درآمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما