loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقش ائمه در احیاء دین (دوره دو جلدی)

4.4 (7)

ناشر دانشکده اصول دین | بنیاد بعثت

نویسنده سید مرتضی عسکری

مستندساز محمدعلی جاودان

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 1354

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

یکی از کارهای امام حکومت و رهبری سیاسی و اجتماعی است ؛ اما شأن تبلیغ و تبیین و حفاظت دین از تحریف و تقلیب و دستبرد دیگران مهمترین و حساس ترین شأن از شئونات امامت است ؛ زیرا اگر دین سالم نماند حاکم اسلامی با کدام قانون صحیح می خواهد جامعه را اداره کند؟
به راستی اگر امامان شیعه و جانشینان بر حق پیامبر (ص) نبودند چه کسی می توانست سیل خروشان پرسش های علمی و مذهبی مسلمانان و کاوشگران حقایق اسلام را پاسخ دهد؟یا چه عاملی می توانست در برابر توفان بنیان برانداز تحریفات که با منع حدیث پیامبر (ص) و وضع احادیث دروغین و ایراد روایات اسرائیلی در معارف اسلامی می رفت تا اسلام را از اساس ویران سازد ، چون کوهی استوار بایستد و زنگ و غبار از چهره دلربای اسلام بزداید؟
کتاب حاضر مجموعه مباحث علمی و تحقیقی مرحوم علامه سید مرتضی عسکری (ره) در این موضوع است و در صدد شرح و تفصیل این مسأله برآمده است که بزرگ ترین نقش امامان شیعه حفظ دین از تحریف و دستبرد و بیان حقایق دین برای امت اسلامی است. در واقع کتاب حاضر حاوی روشی نو در سیره نگاری تحلیلی ، معرفی دقیق مکتب خلفا و مکتب اهل بیت (ع) ، تبیین برخی از اصطلاحات گذشته و بیلن تحریف ها و حدیث سازی ها و فضایل بافی ها و عملکرد دشمنان نفاق پیشه است.
آنچه بیش از هر چیز توجه خواننده را جلب می کند پژوهش ، کاوش ، تلاش ، انصاف و همت بلند و ستودنی مؤلف است که به کتاب ها و مصادر روایی و کلامی و تاریخی قدیم و جدید و حتی به روزنامه ها و مجلات منتشره اهل سنت مراجعه نموده است و نکته ای را ناگفته ننهاده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما