loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سفرنامه یوهان شیلت برگر: بردگی و سفرهای یوهان شیلت برگر در ایران، اروپا، آسیا و آفریقا (1427 - 1396 م. / 831 - 798ق.)

1 (2)

ناشر امیرکبیر

نویسنده یوهان شیلت برگر

مترجم ساسان طهماسبی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 348

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 56557 10003022
210,000 199,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب سفرنامه یوهان شیلت برگر، سفرنامه ای کم نظیر از دوره تیموریان و دربردارنده گزارش های ارزشمندی در مورد اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این دوره است. این اثر در زمان مؤلف به شهرت زیادی دست یافت و به زبان های متعددی نیز ترجمه شد. لشکرکشی های عثمانی ها در اروپا و آسیای صغیر، لشکرکشی های تیمور، نزاع های جانشینی پس از مرگ وی، شکل گیری دولت آق قویونلوها، جنگ های داخلی در اولوس جوجی و مصر با دقت به تصویر کشیده شده اند، زیرا مؤلف در بسیاری از این وقایع حضور داشته است.

یادداشت های او در مورد اوضاع اقتصادی، تجاری و کشاورزی ایران شایان توجه و در بسیاری از موارد منحصربه فرد است. تقابل دین اسلام و مسیحیت در قرون وسطا، فضای دینی سرزمین های اسلامی و برخی از آداب و رسوم دینی و اجتماعی مسلمانان و ارامنه با دقت تمام شرح داده شده اند. این کتاب با داشتن چنین امتیازاتی ضمن روشن کردن گوشه هایی از تاریخ ایران و بخش بزرگی از سرزمین اسلامی و شرق اروپا می تواند از منابع قابل اتکا برای پژوهشگران رشته تاریخ باشد.
سفرنامه یوهان شیلت برگر با ترجمه ساسان طهماسبی در انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما