loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حجاب و حقوق زن در ترازوی اندیشه و ایمان

ناشر نشر سفینه

نویسنده مهدی طیب

تعداد صفحات : 175

هم اکنون غیرقابل سفارش!

در مقدمه این کتاب چنین آمده است: «اقتضای زیبایی، جلوه گری است و کسی که خود را زیبا می داند، فطرتاً در صدد جلوه گری بر می آید، این امر فطری اگر با دانایی و بصیرت تلفیق نشود، زن را که در آفرینش پیکر، بهره وری بیشتری از لطافت و جمال نصیبش گشته است، به سوی خود آرایی و خود نمایی در جامعه سوق می دهد و در پی آن، خسارات و آسیب های مهلکی، ابتدا دامنگیر خود زن و سپس گریبانگیر مردها و نهایتاً جامعه خواهد شد».
این کتاب در شش فصل به بحث حجاب و حقوق زن می پردازد، فصل اول به بررسی حکمت و فواید حجاب و زیان های بی حجابی پرداخته، در این فصل حجاب برای دیده شده زن، مصونیت و امنیت زن، عامل استحکام خانواده، بقای انگیزه ازدواج، مایه آرامش روحی مرد، رمز پیشرفت و کمال جامعه، مایه تقویت علاقه مرد به همسر، شرط تعالی معنوی و.. معرفی می شود.
مولف در فصل دوم به مبانی و حدود شرعی حجاب در اسلام می پردازد و به حجاب در قرآن و احادیث اشاره می کند.
فصل سوم کتاب به آسیب شناسی حجاب در جامعه می پردازد و به «ناشناخته ماندن منطق حجاب»، «رسانه های جمعی و تخریب حجاب»، «بد آموزی در محیط های خانوادگی و جلسات دینی»، «تخریب حجاب و معلمان و استادان زن»، «توطئه دشمن و تخریب حجاب»، «بد حجابی نماد اعتراض و انتقاد»، اشاره می کند.
نگارنده در فصل چهارم کتاب نیز راه های درمان بیماری خود آرایی، بد حجابی و جلوه فروشی برخی زنان را ذکر می کند، برخی از این راه ها عبارتند از «انتصاب مسئولان باورمند و شجاع»، «شناساندن و تفهیم منطق حجاب»، «تحول بنیادین در رسانه ها»، «تصحیح معیارهای همسرگزینی»، «ترویج معنویت و عرفان»، «امر به معروف و نهی از منکر» و «ایجاد فضای امن برای انتقاد و اعتراض».
فصل پنجم کتاب نیز مردان و معضل خودآرایی و خودنمایی برخی زنان در جامعه را مطرح می کند و فصل ششم نیز پاسخ به پرسش هایی در زمینه ی احکام و حقوق زن در اسلام است، برخی از پرسش هایی که در این فصل به آن ها پاسخ گفته شده است عبارتند از «چرایی احکام الهی»، «حکمت و عدالت الهی در مورد زن و مرد»و«زن و مرد از دید اسلام».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما