loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دختر بابا

موهبت ها و مصیبت های دختر بابا بودن

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب حاضر به بررسی روابط میان دختران و پدران می پردازد. این کتاب، نشان می دهد نحوه برخورد پدر با دختر چه تاثیری در شکل گیری شخصیت و آینده او خواهد داشت. در جای جای کتاب رد پای مستنداتی که نویسنده با مصاحبه و روانکاوی داده هایی را به دست آورده به چشم می خورد.
این کتاب تالیف روانکاو مشهور دکتر مورین مورداک است که پیرو مکتب کارل گوستاویونگ است. ترجمه این کتاب را خانم ساره سرگلزایی به انجام رسانده اند که توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی به چاپ رسیده است.

دختر بابا در گذشته همیشه محبوب پدر بوده و به همین دلیل احساس می کند فرد خاصی است و انتظار دارد دیگران هم رفتار خوبی با او داشته باشند. او از خودش و دیگران انتظارات زیادی دارد، درک چندانی از محدودیت ها ندارد و به طور کلی هنگامی که به درخواست او پاسخ منفی داده شود باز هم از خواسته خود دست برنمی دارد. او مراقب بدن خود هست و اجازه نمی دهد بیمار شود. دختر بابا هرگز یاد نگرفته با دیگران سازش و توافق کند، چون عادت کرده هر کاری که می خواهد بتواند انجام دهد. بنابراین، از آنجایی که روابط صمیمی نیازمند مهارت های گوش کردن و مذاکره هستند، او در چنین روابطی با مشکل مواجه می شود.
دختر بابا به هر قیمتی از پدرش تقلید می کند. او پدرش را تحسین و ارزش ها و اصول او را درونی می کند؛ در واقع این ارزش ها و اصول همچون ندایی درونی او را هدایت می کنند و از او می خواهند که در جامعه فرد مفیدی باشد. در نتیجه، دختر بابا در دنیای کار فردی جاه طلب و مسئولیت پذیر است؛ بر روی دستیابی به اهدافش تمرکز و عزمش را جزم می کند و اکثر اوقات مسئولیت بیش از توانش قبول می کند. او کمال گرا است و قادر نیست آسیب پذیری های خود را تحمل کند. از نظر دختر بابا آن چیزی موفقیت است که بر اساس استانداردهای فرهنگ مردانه، هدف محور و قدرت مدار موفقیت دانسته شود. او مشتاق است که مثل پدرش باشد و پدرش او را دوست داشته باشد. گاهی اوقات او واقعاً می خواهد خود پدرش باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما