loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

42 اندیشه ناب: تأملاتی درباره زندگی، جهان و هر آن چیز دیگر

کتابخانه فلسفه زندگی

ناشر فرهنگ نشر نو

نویسنده مارک ورنون

مترجم پژمان طهرانیان

ویراستار زهرا عالی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 246

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اساس این کتاب الهام هایی است برگرفته از گفته هایی از مشاهیر دنیای علم و هنر و ادب و فلسفه و سیاست و... که نقطه آغازی است برای کسانی که در تکاپوی غنی تر زیستن هستند. نویسنده، از این رهگذر، تاملاتی را با خوننده در میان می گذارد در قالب اندیشه هایی ناب برای پاسخ دادن به معمای زندگی و جهان و هر آن چیز دیگر.

منبع اصلی الهام او فلسفه است که این پرسش را مطرح می سازد:
چگونه زندگی کنم؟ همان پرسشی است که فیلسوفان باستان هم در پی پاسخ به آن بودند.

42 اندیشه ناب رویکردی متفاوت و در عین حال کهن در پیش گرفته است برای رسیدگی به مسائل ازلی-ابدی زندگی که همانا سعادت و آسایش بشر است.
این کتاب از طریق قیاس و حکایت، پرسش و نقل قول فلسفه را به خدمت زندگی و هر چه شکوفاتر شدن آن درمی آورد.

مارک ورنون نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی متولد سال ۱۹۶۶ است. او در حوزه های فیزیک و الاهیات تحصیل کرده و دارای مدرک دکترای فلسفه است. ورنون تا به حال کتاب هایی درباره دوستی، خداوند، معنویت، علم و فلسفه زندگی روزمره نوشته است. مقاله و نقد و بررسی های این محقق درباره مذهب و موضوعات فلسفی و اخلاقی تا به حال در روزنامه ها و مجلات زیادی از جمله گاردین به چاپ رسیده است.

عمر برنامه ریزی شده هنگامی ست که یک محصول به گونه ای طراحی می شود که پیش از آن که از کار بیفتد از مد بیفتد. از لحاظ تجاری، همین عمر برنامه ریزی شده است که بازار را فعال و پویا نگه می دارد. عمر کالا می تواند به دو شکل برنامه ریزی شود: گاهی اوقات، فقط کافی ست به این واقعیت اعتماد کرد که تکنولوژی افت قیمت و افزایش قدرت پیدا می کند. در این مورد، کنسول های بازی کامپیوتری، دستگاه ها و نرم افزارهای پخش صوت و تصویر و رایانه های شخصی نمونه های گویایی هستند؛ به زبان کوپلند، این ها همه کالاهای خوب تکنولوژیک هستند چون کالاهایی پیرزادند که چیزی نگذشته از رده خارج شده اند: همین که به بازار می رسند، تکنولوژی تولیدشان گامی دیگر رو به جلو برداشته است.

اما در دیگر موارد، تحقق یافتن رویایی که تکنولوژی برای جایگزین شدن با تکنولوژی جدیدتر دارد نیازمند همکاری انسان هاست. ماشین لباس شویی از این جمله است، چون قوی تر شدن یا ارزان تر شدن ماشین های لباس شویی _ چه آن هایی که درهایشان از بالا باز می شود چه آن هایی که از جلو _ با آن شتابی صورت نمی گیرد که برای تامین پویایی تجاری مورد نظر لازم است تا به این ترتیب خرید سریع مدل های جدید توجیهی داشته باشد. پس به جای آن، تولیدکنندگان این تصور را در مصرف کنندگان ایجاد می کنند که ماشین های قدیمی شان دیگر از دور خارج شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما