loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگینامه علمی دانشمندان اسلامی - جلد اول

ابراهیم بن سنان - حنین بن اسحاق

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«زندگینامه علمی دانشمندان اسلامی» بیان شرح احوال، آثار و آرای علمی 126 نفر از دانشمندان اسلامی است که در ریاضیات و علوم وابسته به آن مانند نجوم، نورشناسی، موسیقی و علم الحیل و علوم طبیعی مانند فیزیک، شیمی، کیمیا، طب و زیست شناسی کار کرده اند.

همچنین احوال برخی از جغرافی دانان، تاریخ نویسان و بعضی از فلاسفه نیز بیشتر از باب حکمت ایشان، در این مجموعه آمده است. می توان گفت که زندگی و کار مهمترین دانشمندان اسلامی در این مجموعه بررسی شده و برخی مقالات آن از لحاظ تفصیل و عمق و وسعت دامنۀ تحقیق، بی نظیر یا کم نظیرند. دانشمندان اسلامی که احوالشان در این مجموعه آمده همه اسلامی اند. بی آنکه همه مسلمان باشند و همه – از ایرانی و عرب و مغربی و مسلمان و یهودی و مسیحی- در سایه درخت پربار تمدن اسلامی زیسته و کار کرده اند.

جلد اول کتاب کتاب زندگینامه علمی دانشمندان اسلامی، شامل مقالات حروف «الف» تا «ح» است. جلد دوم، علاوه بر بقیه مقالات، دارای یک فهرست راهنمای تفصیلی و واژه نامه ای مشتمل بر معادلهای برخی واژه ها و توضیح برخی از اصطلاخات علمی خاوهد بود، تا خوانندگانی که از این کتاب برای تحقیق در تاریخ علوم در اسلام یا در دروس مربوط به این موضوع استفاده می کنند، از آن بهتر بهره ببرند.

کتاب حاضر زندگینامه علمی دانشمندان اسلامی - جلد اول است. این کتاب، نوشته ابراهیم بن سنان - حنین بن اسحاق است و با ترجمه احمد آرام، فاضل لاریجانی، بهاء الدین خرمشاهی و کامران فانی در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما