loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کودکان و نوجوانان نسل هزاره: خانواده و رسانه های جمعی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 56785 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ویژگی مثبت و منحصربه فرد این کتاب، توجه به ابعاد و وجوه گوناگون رابطه ی خانواده و رسانه های جمعی است؛ طوری که نه تنها حوزه های نظری مرتبط با رشته های ارتباطات، جامعه شناسی، روان شناسی و حتی تاریخ در فصول ابتدایی آن ذکر شده؛ بلکه مباحث مربوط به اثرات رسانه ها، خوانش و دریافت مخاطب، سواد رسانه ای، اصول تولید برنامه برای کودک و قانون گذاری دربارۀ برنامه های کودک و نوجوان نیز در فصل های جداگانه ای بررسی شده است.

ویژگی دیگر کتاب حاضر این است که به عنوان کتاب درسی و برای دانشجویان رشته های مرتبط با ارتباطات و رسانه های جمعی تدوین شده است. چنان که مشاهده خواهید کرد، در پایان هر فصل، تمرین های خلاقانه و متفکرانه ای برای دانشجویان در نظر گرفته شده که نه تنها برای یادگیری مطالب هر فصل مفید است، بلکه به مثابه سرنخ و طرح مسئلۀ پژوهشی نیز کاربرد دارد.

مترجمان تأکید کرده اند این کتاب برای علاقه مندان به پژوهش در این حوزه نیز منبع بسیار مفیدی است؛ چراکه هم نظریه ها و پژوهش های مهم انجام شده در دنیا به ویژه آمریکا را مرور می کند و هم در پایان هر فصل منابع مرتبط با موضوع را معرفی می کند.

ویژگی دیگر این کتاب، زبان ساده و تلاش نویسنده برای درک پذیر بودن موضوع ها و دسته بندی ها برای دانشجویان است.

مترجمان در دیباچه این کتاب با اشاره به اهمیت موضوع ارتباط دوسویۀ اعضای خانواده با رسانه های جمعی در همۀ جوامع از جمله جامعۀ ایران نوشته اند: «روزی نیست که دربارۀ محتوای آسیب زای رسانه ها، آثار خشونت تلویزیونی، اعتیاد به اینترنت و بازی های رایانه ای، تبلیغات میان برنامۀ کودک و... خبری منتشر نشود. خانواده ها، کارشناسان و برنامه ریزان فرهنگی همواره برای این موضوع ها نگران بوده و نظرهایی ارائه کرده اند.» آنان تصریح کرده اند:«باید اعتراف کنیم در این زمینه دست کم در کشور خودمان تحقیقات چندانی انجام نشده است. متون علمی اندکی به رابطه ی کودک و تلویزیون پرداخته و پایان نامه های اندکی درباره ی تأثیر بازی های رایانه ای بر زندگی کودکان نوشته شده؛ اما کتابی که از جنبه های گوناگون موضوع فرزندان، والدین و رسانه های جمعی را بررسی کرده باشد، در دسترس نیست.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما