loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یاسمین و گل آفتابگردان

4 (1)

ناشر براق

نویسنده مهند العاقوس

مترجم علی باباجانی

تصویرگر طیبه توسلی

طراح شرکت سیمای نور کوثر

بازنویسی علی باباجانی

زیر نظر محمد قاسمی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 28

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 56800 10003022
60,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب «یاسمین و گل آفتابگردان» نوشته مهند العاقوص و تصویرگری طیبه توسلی ماجرای دختربچه ای به نام یاسمین بیان می شود که در سرزمینی زندگی می کند که تاریک است و مردم انتظار طلوع خورشید را می کشند. اما بعد از اینکه خورشید طلوع می کند اتفاق ناخوشایندی برای دخترک رخ می دهد.

«زمستان در حال رفتن بود که مردم خبر خوش طلوع خورشید را شنیدند. یاسمین وقتی این خبر خوب را شنید، آنقدر خوش حال شد که تا صبح خوابش نبرد. مثل ستاره، صورتش به طرف ماه بود و با ماه حرف می زد.
صبح که شد، یاسمین زیباترین لباسش را پوشید و بیرون رفت تا خورشید را ببیند. بچه ها در کوچه جمع شده بودند و به آسمان نگاه می کردند. کوچه پر شده بود از سرو صدای شاد بچه ها. یاسمین پیش بچه ها رفت که منتظر آمدن خورشید بهار بودند.»

گل لبخند، صورت زیبای یاسمین را زیباتر کرد. یاسمین بیشتر از قبل به گل آفتابگردان علاقه مند شد. انگار که چیز جدیدی را کشف کرده باشد، با خوشحالی پرسید: «پس به خاطر همین است که اسمت را آفتابگردان گذاشته اند؟»

بله. من خورشید را با درون و وجودم می بینم و حس می کنم. هر جا که خورشید را حس کنم، سرم را به طرفش می چرخانم. تازه، من خیلی شبیه خورشیدم.
مادر، حرف های یاسمین و گل را شنید و آرام شد. شب که شد، مادر پیش دخترش خوابید و او را در آغوش گرفت؛ مثل جسمی که جان و قلبش را در آغوش می گیرد. بعد قصه زیبای «مرد نورساز» را برای یاسمین تعریف کرد. مردی که به دریا می رفت و ماهی های نورانی صید می کرد. بعد نورِ آن ها را می گرفت و ماهی ها را در دریا رها می کرد. نور ماهی ها را به کسانی می داد که قدر نور و روشنی را می دانند. این طور شد که اسم آن مرد را مرد نورساز گذاشتند...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما