loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیچیدگی و مدیریت (نگرش سیستمی را فراموش کن)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 56869 10003022
160,000 152,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سه فصل نخست کتاب با عنوان های «آشنایی: رتق و فتق کارها در سازمان»، «پرسش کهن پایداری و تغییر» و «حرکت به سوی آینده ای نادانستنی» شناخته می شود. مهمترین مباحث این سه فصل شامل شیوه های اندیشیدن، ادعاهای نویسندگان پیچیدگی مدیریت و جانشین هایی برای برخی دیدگاه های داروین است.

محدودیت های اندیشه سیستمی: تمرکز بر آینده های دانستنی»، «علوم پیچیدگی چگونه با آینده روبه رو می شوند؟» و «پیچیدگی و پدیدار شدن منشی نوخواسته» سه عنوان بعدی کتاب را تشکیل می دهند. از مهمترین مباحث این سه فصل می توان به روبه رو شدن با دست اندرکاری و آزادی انسان، نظریه آشوب، هویدا شدن آینده نهفته و سیستم های سازش پذیر پیچیده زندگی کردن برای خود اشاره کرد.

سه فصل انتهایی کتاب با عنوان های «دیدگاه های متفاوت درباره پیچیدگی سازمانی»، «پیچیدگی و کنش انسان» و «رتق و فتق کارها در سازمان: از سیستم ها تا فرآیندهای پاسخگرانه پیچیده» مشخص شده و به موضوع هایی مانند پیچیدگی و پویایی صنایع جستاری در محدودیت های کنترل و سرچشمه های نوخاستگی، کنش انسان در گفتمان غالب مدیریت تمرکز بر امر فردی و عناصر کلیدی پروژه می پردازد.

از ویژگی های این کتاب پرداختن به فلسفۀ مدیریت است نه شرح یک نظریۀ مدیریتی تازه. نویسندگان با استادی بسیار کار را چنان پیش می برند که در میانۀ خواندن بارها و بارها در دانسته های پیشین خود تردید می کنیم و لرزیدن پایه های استوار آنها را می بینیم. در همان فصل های نخست پرسش ها سر بر می آورند و خواننده اندک اندک به این سو می رود که گویا لبۀ تند نگرش نظام مند در همه جا بُرندگی ندارد و در بسیاری از پدیده های سازمانی راه به جایی نمی برد. به زبانی دیگر، این سودای خام که هر پدیده را می توان با اندیشۀ نظام مند بررسی کرد و بهبود بخشید، کمتر بهره ای از واقعیت دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما