loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

باب المندب، چرخش استراتژیک یمن

ناشر موسسه مطالعات اندیشه سازان نور

نویسنده محمد صوفی

ویراستار مریم حمیدی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 206

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر با معرفی اجمالی کشور یمن و توانمندی ها و ویژگی های طبیعی و انسانی آن، به بررسی ریشه های داخلی انقلاب مردم یمن، با عنایت به الهام پذیری رهبران آن از انقلاب اسلامی پرداخته است. سپس تاثیرات استراتژیک جنگ بر روندهای سیاسی و امنیتی حوزه های پیرامونی شامل عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی و همچنین محور مقاومت را مورد مطالعه قرار داده است.
بازخوانی روابط تاریخی عربستان و یمن پس از کسب استقلال و بررسی مواضع عربستان بر تحولات داخلی یمن از بخش های قابل توجه این کتاب است. همچنین تاثیرات تحولات یمن بر سیاست های آمریکا نیز در این کتاب بررسی شده است.

تجاوز همه جانبه ائتلاف سعودی به یمن نه تنها به اهداف خود نرسیده، بلکه در جنبه های مختلف با شکست مواجه شده است. شکست نظامی سعودی ها از آن جهت حائز اهمیت است که تسلط مردم یمن بر سرنوشت خود و به وجود آمدن یک نظام سیاسی مستقل در کشور همسایه سعودی می تواند تاثیرات ژئوپلتیکی گسترده ای را به دنبال داشته باشد؛ چرا که هرگونه چرخش استراتژیک در راهبرد سیاست داخلی و خارجی یمن، می تواند بسیاری از معادلات گذشته را بر هم زده و به نحوی توازن قوا را به نفع محور حامی مقاومت در منطقه و علیه عربستان رقم بزند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما