loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در برج امنیت؛ چرایی ورود ایران به پرونده های منطقه ای

ناشر موسسه مطالعات اندیشه سازان نور

نویسنده شراره عبدالحسین زاده

ویراستار مریم حمیدی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 200

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب حاضر در صدد پاسخ به این سوال است که چه دلایلی باعث می شود جمهوری اسلامی ایران در مورد آنچه در کشورهای منطقه و پیرامون خود می گذرد، نگران باشد و در مواردی مانند بحران های سوریه و عراق وارد این کارزار شود؟ این نوشتار به دنبال این است که در موضوعاتی که امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را در پنج کشور افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و یمن تحت تاثیر قرار می دهد، توضیحاتی ارائه دهد.

خاورمیانه از دیرباز به دلیل ویژگی های خاص منطقه ای، مورد توجه قدرت های بزرگ بوده است. در قرن بیستم تحولات سیاسی، سقوط و ظهور قدرت ها و تغییر چینش در ساختار حاکمیت کشورهای خاورمیانه، برای بازیگرانی که در صدد قرارگرفتن در راس هرم قدرت جهان بودند، از اهمیت زیادی برخوردار شد.
بعد از انقلاب اسلامی و تغییر در گفتمان سیاست خارجی جمهوری اسلامی، مفهوم امنیت ملی و منافع ملی ایران گسترده تر شد و بر این اساس ایران نمی توانست نسبت به تحولات خارج از مرزهایش بی تفاوت باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما