loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مالک وهم؛ روان و رفتار ملک سلمان سعودی

ناشر موسسه مطالعات اندیشه سازان نور

نویسنده عماد اصلانی

ویراستار خالد کریمی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 166

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در این کتاب قرار است رویکرد رفتاری، شخصیتی و روانی ملک سلمان سعودی و اثر آن بر تصمیم ها و سیاست خارجی او مورد واکاوی قرار گیرد.
پس از نگاه کوتاهی به تاریخچه آل سعود، روابط آن با وهابیت، غرب و جهان عرب تحت عنوان فصل اول بررسی می شود. این فصل قرار است چگونگی تلاش آل سعود برای برقراری روابط با کشورهای یاد شده جهت افزایش قدرت و سلطه را نشان دهد.
در فصل دوم بیان زمینه های تاریخی و اجتماعی شخصیت و تفکر ملک سلمان را در بر می گیرد.
فصل سوم کتاب نیز به اقدامات ملک سلمان برای به قدرت رسیدن و هم چنین تشریح وضعیت حکومت در عربستان می پردازد.
در فصل پایانی هم سیاست خارجی این پادشاه را بررسی می نماید.

رفتارهای غیر عقلانی و متوهمانه ملک سلمان، پادشاه عربستان که تا حد زیادی نشئت گرفته از پول های بی حساب و کتاب منابع نفتی و زرادخانه های مملو از تسلیحات آمریکایی است، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران منطقه ای را به این نتیجه رسانده که ماندن او بر سر قدرت، عربستان را بیش از پیش به سمت فروپاشی می برد.

از این منظر، می توان ملک سلمان را «مالک وهم» نامید؛ زیرا سیاست های متوهمانه وی نه تنها باعث افزایش قدرت عربستان در سطح منطقه نشده، بلکه بقای خاندان سعودی در قدرت را نیز با چالش های زیادی مواجه کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما