loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هندسه حج

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محمود محققیان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 72

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

توصیف جغرافیایی و تاریخی سرزمین عربستان به ویژه شهرهای مکه و مدینه و اماکن مهم تاریخی در این دو شهر است. در نوشتار حاضر نخست توصیفی کلی از کشور عربستان صورت گرفته و پس از آن فاصله بین شهرهای آن و نیز وضعیت ادیان و مذاهب در این کشور، مورد بحث و بررسی تاریخی قرار گرفته است. در ادامه به توصیف شهرهای مکه و مدینه به عنوان دو شهر مهم و مذهبی در این کشور پرداخته شده و ابعاد تاریخی و جغرافیایی این دو شهر بیان شده است. نویسنده به همین منظور به توصیف برخی از کوه ها، اماکن مذهبی به ویژه مسجدالحرام، کعبه، مسجدالنبی و برخی دیگر از مشخصات جغرافیایی مکه و مدینه پرداخته و سیر تاریخی ساخت کعبه و مقبره و ضریح پیامبر اسلام(ص) و برخی دیگر از مشخصیات ظاهری این قبیل از بناهای مهم تاریخی در این دو شهر و نیز مشخصات قبرستان بقیع را از جهت تاریخی و جغرافیایی، بیان کرده است.

عناوین خواندنی «کوه های اطراف مدینه، محدوده حرم در مدینه، جدول تاریخ اسلام در مدینه منوره از هجرت تا رحلت، مسجدالنبی صلی الله علیه وآله و اماکن آن، گنبد سبز، سیر تاریخی ساختمان مقبره و ضریح پیامبر صلی الله علیه وآله، سیر تاریخی منبر پیامبر، حدیقةالزهرا سلام الله علیها، فهرست و آثار و اماکن اسلامی اطراف مسجدالنبی، فاصله بین اذان و اقامه نمازهای یومیه در کشور عربستان، برخی مشخصات مسجد النبی صلی الله علیه وآله در دوران معاصر، بقیع، مشخصات بقیع، تاریخ ولادت وفات و یا شهادت برخی مدفونین بقیع، فاصله برخی اماکن تا مسجد النبی، فاصله بعضی مساجد مهم مدینه با قبر پیامبر (بر اساس فاصله هوایی)، مشخصات مسجد قبا و آدرس برخی اماکن مدینه» در بخش سوم آمده است.

«دین رسمی در این کشور اسلام و مذهب رسمی حنبلی است و بر اساس آیین وهابیت اداره می شود. ساعت این کشور با ساعت ایران زمستان ها 30 دقیقه و تابستان ها یک و نیم ساعت تفاوت دارد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما